Vážení rodiče,

v souvislosti s vyhlášením částečného uzavření 2. stupně základních škol naše škola přejde k distančnímu vzdělávání. Na tuto situaci jsme se připravili. Pedagogové byli proškoleni v práci v aplikaci Microsoft Teams, kterou škola zvolila pro synchronní formu distanční výuky. V souvislosti s tím vydávám tento řád pro distanční vzdělávání.

Organizaci vzdělávání v týdnu 12.-16.10.2020 naleznete zde.

Pravidla pro distanční vzdělávání

1.            Distanční výuka je nově pro žáky povinná – dáno novelou zákona vyhlášenou pod č. 349/2020 Sb.

2.            K distančnímu vzdělávání žáků bude využíván především nástroj Microsoft Teams, který škola poskytla žákům zdarma v rámci své multilicence. Microsoft Teams je aplikace, která umožňuje textovou komunikaci, video hovory a celou řadu dalších funkcí. Tato aplikace bude využívána především pro on-line výuku a konzultace s vyučujícím.

3.            Dalšími komunikačními prostředky, které mohou být využívány, jsou

e- mailová korespondence či jiné aplikace, které již vyučující využívali v rámci distanční výuky v minulém školním roce (Google formuláře apod.). Žákům mohou být potřebné materiály předávány i v tištěné formě a oni je i v této podobě, po vypracování úloh, mohou zpět předat vyučujícímu.

Distanční výuka není synonymem pro on-line výuku.

4.            Pro využití aplikace Microsoft Teams si ji musí každý žák na svém domácím počítači nainstalovat a zprovoznit. Žáci 1.stupně se však zde bez pomoci rodičů neobejdou. Žáci 2.st. procvičili v rámci výuky ICT. Postup pro instalaci je od 21.9.2020 zveřejněn na webu školy.

5.            Oznámení o zahájení distanční výuky bude sděleno žákům prostřednictvím třídních učitelů a uveřejněno na webových stránkách školy.

6.            Rozvrh hodin distanční výuky bude vycházet z rozvrhu hodin pro prezenční výuku upřednostněním nosného učiva dle doporučení MŠMT. Výuka bude probíhat synchronně pro stěžejní předměty – tj. formou videohodin nebo online chatu v MS Teams a asynchronně pro předměty výchovné – tj. budou zadávány úlohy formou vypracování samostatné práce. Mezi jednotlivými hodinami v rozvrhu se tedy vyskytnou pauzy, žáci je využijí k relaxaci či pro individuální domácí přípravu. Žáci obdrží ve škole upravený rozvrh hodin, kde budou vyznačeny písmenem S hodiny synchronní a písmenem A hodiny asynchronní. V době hodin označených S je žák aktivně přihlášen v MSTeams.

7.            Z důvodu odpočinku žáka nemusí vždy vyučovací hodina trvat 45 min. Členění vyučovací hodiny je plně v kompetenci příslušného vyučujícího a může být rozděleno na on-line část a samostatnou práci nebo procvičování bez nutnosti připojení k internetu.

8.            V průběhu výuky musí mít každý žák při sobě příslušnou učebnici a školní či pracovní sešit, do kterého bude provádět zápis na pokyn vyučujícího. Žáci byli informováni o nutnosti odnést si veškeré učebnice ze školy domů.

9.            V průběhu distanční výuky mohou být žáci kromě jiného hodnocení klasifikováni známkami.

Klasifikace bude možná na základě testování dle zadání jednotlivých vyučujících. Přitom platí, že každý žák bude mít možnost test jednou zopakovat, počítat se mu bude lepší známka.

Slohová práce či jiná tvůrčí práce (referát, výtvarná práce, esej, ústní odpovědi) se nepovažují za test, mohou být klasifikovány přímo.

10.          Případná absence žáka při distanční výuce se zapisuje do standardní elektronické třídní knihy. Vyučující zapíše rovněž absenci, pokud zjistí, že žák vysílání v průběhu vyučovací hodiny bez omluvy opustil nebo přišel pozdě. Absence bude rovněž zapsána, pokud žák neodevzdá v termínu práci zadanou v asynchronně vyučovaných předmětech.

11.          Nemůže-li se žák zúčastnit distančního vzdělávání, je zákonný zástupce povinný jej nejpozději do 3 dnů řádně omluvit.

12.          Každý žák má právo si domluvit, nad rámec běžné výuky, individuální konzultaci s vyučujícím.

13.          Žáci jsou povinni v průběhu on-line výuky dodržovat komunikační kázeň. O slovo se žák hlásí pomocí příslušné ikony.

14.          Pořizování jakýchkoliv záznamů z distanční výuky je možné pouze se souhlasem příslušného vyučujícího.

15.          Pokud se žákovi vyskytne na jeho zařízení závada, která mu neumožní účast na distančním vzdělávání, může požádat o dočasné zapůjčení tabletu z majetku školy. Totéž se týká žáků, kteří nemají možnost pracovat z domova na vlastním digitálním zařízení. Je nutno podotknout, že pro videohodinu v MSTeams žákům skutečně postačí běžný chytrý telefon.

16.          O zapůjčení zařízení musí písemně zažádat zákonný zástupce žáka a uzavřít se školou smlouvu o výpůjčce. Žádosti bude škola vyřizovat individuálně. Na zápůjčku nevzniká automatický nárok.

17.          Pokud je na vyučujícího či třídu na prvním stupni uvalena karanténa, distanční výuka probíhá dle personálních možností školy buď synchronně nebo asynchronně. Opět platí, že distanční výuka není synonymem pro on-line výuku.

V Praze, 9.10.2020

RNDr. Věra Cyprichová

ředitelka školy