V úterý 23.listopadu žáci osmé a deváté třídy vyrazili se školou na Scholu Pragensis. To je veletrh pražských škol. Každá škola zde má svůj stánek, kde si žáci mohou popovídat s bývalými absolventy škol a nebo jejich současným žáky, případně s učiteli. Mohou se jich ptát na otázky, které je zajímají a které se jinak nikde jinde nedozví. Také se tam žáci mohou dozvědět o školách, které ani nemusí vědět, že existují. Je to skvělá příležitost najít školu, která je určena právě pro vás.

V. Fialová, 8. třída

Ještě dřív než začne ta pravá pohoda Vánoc, kdy každá maminka neví kam dřív skočit, rozhodlo se naše oddělení pozvat na chvilku svoje nejmilejší, zamlsat si, zazpívat a třeba si i zatancovat.

Přípravy byly veliké. Začali jsme už v úterý. Škrábání jablek – nelítostný boj se škrabkami a struhadly, indiáni ustáli se ctí a tou malou kapkou krve bylo potvrzeno odhodlání a houževnatost statečného kmene. Naplněno, umotáno a upečeno bylo 17 nohavic lahodných štrúdlů.

Ve středu odpoledne se Wigwam zaplnil „radou starších“, kteří byli nalákáni na indiánský obřad s občerstvením. Přišli ve velmi hojném počtu. Indiánský šaman „Smutný, i když jindy veselý“ “ svědomitě předříkával text a melodicky i rytmicky držel svůj kmen „Prosékú“ při celém obřadu. K rituálnímu tanci „ramcamcam“ se přidali i stařešinové rodu. Občerstvení si tedy zasloužili. Každý si domů odnášel svatomartinskou husičku na pekáči, s dlouhodobou trvanlivostí, ale hlavně malými indiány vlastnoručně připravenou půlnohavici voňavého a s láskou připravovaného jablečného štrúdlu, určenou k okamžité spotřebě.

Děkuji všem rodičům za podporu.                   

Renata Hánová

výkonná náčelnice

V úterý 21. listopadu jsme se třídy 0. A a 1. C vypravily na první společný výlet metrem, a to až na Letnou do Národního zemědělského muzea. Na dvorku nás přivítaly místní slepičky a pak jsme se již pustili do objevování muzea. Napřed jsme si všichni prohlédli výstavu traktorů – na některé jsme se mohli dokonce posadit nebo si část expozice projet na dětských šlapacích traktorech. Po traktoriádě jsme se přesunuli do „Gastroherny“, kde jsme se podívali, jak vypadá zahrádka, očichali jsme si různá koření a zkusili jsme si vytřídit čočku a hrách jako Popelka. Pak už jsme se jen prošli voňavým lesem, podívali jsme se, jak vypadá v noci a na jaká zvířata v něm můžeme narazit.
Všichni zaměstnanci muzea k nám byli milí a vstřícní a „naše“ děti se chovaly naprosto vzorně a ukázkově – jako správní školáci. A teď už se jen můžeme těšit na další výlet.

Před projektovými dny na téma Tradice a lidové zvyky zhlédli žáci třídy 2.A divadelní představení O malé čarodějnici v divadle Gong.

Celý příběh začíná o filipojakubské noci, kdy se malá čarodějnice rozhodne přes zákaz tančit a rejdit  se zkušenými čarodějnicemi. Ty ji však odhalí a ona pak celý rok koná dobro, aby se z ní stala dobrá čarodějnice. Jaké další zvyky se váží k tomuto období si řekneme v projektovém vyučování v tomto týdnu.


Mgr.Kateřina Lucáková

Křik ve stroji – svoboda jednotlivce a státní moc (výstava na Právnické fakultě UK)

V průběhu října probíhala v budově PF UK výstava nazvaná „Křik ve stroji.“ Záměrem tohoto projektu bylo poukázat, jak mohou veřejná prostranství sloužit jako platforma pro dialog.

Naši deváťáci v rámci výuky VO zpracovávali zajímavá videa.

Pojďte se na jedno z nich podívat!

Mgr. E. Veličková

 

Během měsíce října jsme s žáky 4. tříd v domě U Zlatého prstenu navštívili interaktivní pořad Praha Karla IV.-středověké město. Před samotným pořadem jsme se zastavili na Staroměstském náměstí a prohlédli jsme si Staroměstskou radnici s orlojem, Týnský chrám, pomník mistra Jana Husa, mariánský sloup a gotický dům U Kamenného zvonu. 

Samotný pořad představil dětem Prahu za Karla IV. Videomapping na modelu celého pražského souměstí a modelu Karlova náměstí s blízkým okolím představuje stavební a urbanistický rozvoj města v průběhu 14. století. Děti si prohlédly unikátní archeologické nálezy a snažily se přijít na to, k čemu kdysi tyto předměty sloužily. Dozvěděly se mnoho informací o hradbách Prahy a zkusily si hradby na jednoduchém modelu postavit. Každá z pěti skupin si nacvičila scénku, která představila jedno ze středověkých řemesel a ostatní skupiny hádaly název řemesla. To děti hodně bavilo. Celý pořad byl příjemným i poučným zpestřením výuky vlastivědy, ve které se právě učíme o středověku.

Mgr. R. Blažková

Ve fyzice pracujeme nejen hlavou, ale také rukama. Žáci 9. ročníku ukázali, že jsou manuálně zruční a dokáží vyrobit funkční elektromotor.

Podívejte se, jak se jim to podařilo!

Ukázky práce žáků zde.

Mgr. Michaela Králíková