COVID-19 - Aktuální informace

  • Ukončení antigenního testování

    Vážení rodiče,

    od pondělí 21.2. 2022 již školy nadále žáky antigenně netestují.

    Zároveň s účinností od 19.2. končí povinnost školy napomáhat hygieně trasovat kontakty pozitivních žáků a rodiče již o pozitivitě svého dítěte školu nemusí informovat. 

    Podrobnosti naleznete zde nebo na záložce COVID MŠMT. 

    Nařízení o nošení roušek uvnitř budovy ve společných prostorách zatím zůstávají v platnosti.

    Děkujeme vám za spolupráci v nelehkých týdnech, které máme za sebou.

     

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

     

     

  • Antigenní testování - postup při pozitivitě žáků

    Leták pro rodiče - postup při pozitivitě žáka při antigenním testování

  • Antigenní testování od 3.1. do 13.1.2022

    Vážení rodiče,

    v souladu s nařízením vlády proběhne ve dnech 3.1., 6.1., 10.1. a 13.1. 2022 povinné antigenní testování všech žáků. Bližší informace viz. https://www.edu.cz/informace-msmt-ke-zmenam-v-mimoradnych-opatrenich-ministerstva-zdravotnictvi-s-ucinnosti-od-3-1-2022-pro-skoly-a-skolska-zarizeni/

    Děkujeme za spolupráci

    Věra Cyprichová, ŘŠ

  • Testování 3.1.2022, voucher

    Vážení rodiče,

    v případě, že v důsledku školního testování (2x v měsíci prosinec) a dalšího individuálního testování bude mít vaše dítě již plně vyčerpán limit pro bezplatný PCR test, můžete si požádat o vystavení voucheru na PCR test.

    Napište mailem na MČ Praha 9 – paní RNDr. Heleně Kvačkové, vedoucí odboru školství: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Do mailu je třeba uvést jméno a příjmení dítěte, datum narození, třídu a školu.

    Voucher lze uplatnit pouze na odběrných místech GHC Genetics, s.r.o., více informací na: https://www.ghcgenetics.cz/covid/

    V pondělí 3.1.2022 se žáci budou testovat pouze státním antigenním testem.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Screeningové testování 13.prosince 2021

    Vážení rodiče,

    podle nařízení Ministerstva zdravotnictví proběhne opět dne 13. 12.  2021 antigenní testování na onemocnění covid-19. Testovat se budou přítomní žáci s výjimkou žáků s potvrzením OTN, tj. s ukončeným očkováním, potvrzením o prodělané nemoci nebo s negativním výsledkem testu z odběrových míst.

    Žáci naší školy se budou testovat testem Sejoy– náhled zde,případně Genrui náhled zde.

    Další informace naleznete:

    https://www.edu.cz/covid-19/testovani-ve-skolstvi/

    https://covid.gov.cz/situace/skolstvi/povinne-testovani-zaku-ve-skolach

    Pokyny k testování PCR

    Současně s antigenním testováním proběhne u výše zmíněných žáků i testování PCR ze vzorku slin tak, jak už probíhalo v předchozích týdnech. Toto testování proběhne na pokyn MČ Praha 9 a test bude opět hrazen ze zdravotního pojištění žáka. V případě, že by na konci měsíce měl žák kvůli tomuto školnímu testování již vyčerpaný nárok na bezplatné testování od pojišťovny, poskytne mu škola voucher na bezplatný test u laboratoře GHC Genetics s.r.o., odběrné místo – Poliklinika Prosek. Možnost vyzvednout si voucher bude avizována na webu školy. 

    Prosíme rodiče, aby své dítě k testu PCR zaregistrovali na webové stránce  https://www.covid-ghc.com/skola (návod k registraci, k odběru, souhlas zde) a k registraci připojili QR kód zkumavky, do které v pondělí ráno 13. 12. 2021 provedou odběr vzorku slin dítěte. Dítě vzorek odevzdá tentýž den na vyzvání vyučujícího ve třídě. V případě, že se vám nepodaří naskenovat QR kód, zašlete, prosím se vzorkem i přiložený registrační formulář se souhlasem k testování. Děkujeme za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

  • Screeningové testování 6.12.2021

    Vážení rodiče,

    podle nařízení Ministerstva zdravotnictví proběhne opět dne 6. 12.  2021 antigenní testování na onemocnění covid-19. Testovat se budou přítomní žáci s výjimkou žáků s potvrzením OTN, tj. s ukončeným očkováním, potvrzením o prodělané nemoci nebo s negativním výsledkem testu z odběrových míst.

    Žáci naší školy se budou testovat testem Sejoy– náhled zde.

    Další informace naleznete:

    https://www.edu.cz/covid-19/testovani-ve-skolstvi/

    https://covid.gov.cz/situace/skolstvi/povinne-testovani-zaku-ve-skolach

    Pokyny k testování PCR

    Současně s antigenním testováním proběhne u výše zmíněných žáků i testování PCR ze vzorku slin tak, jak už probíhalo v předchozích týdnech. Toto testování proběhne na pokyn MČ Praha 9 a test bude výjimečně hrazen ze zdravotního pojištění žáka. V případě, že by na konci měsíce měl žák kvůli tomuto školnímu testování již vyčerpaný nárok na bezplatné testování od pojišťovny, poskytne mu škola voucher na 1 bezplatný test u laboratoře GHC Genetics s.r.o., odběrné místo – Poliklinika Prosek. Možnost vyzvednout si voucher bude avizována na webu školy. 

    Prosíme rodiče, aby své dítě k testu PCR zaregistrovali na webové stránce  https://www.covid-ghc.com/skola (návod k registraci, k odběru, souhlas zde) a k registraci připojili QR kód zkumavky, do které v pondělí ráno 6. 12. 2021 provedou odběr vzorku slin dítěte. Dítě vzorek odevzdá tentýž den na vyzvání vyučujícího ve třídě. V případě, že se vám nepodaří naskenovat QR kód, zašlete, prosím se vzorkem i přiložený registrační formulář se souhlasem k testování. Děkujeme za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Screeningové testování 29. listopadu 2021

    Vážení rodiče,

    podle nařízení Ministerstva zdravotnictví proběhne dne 29. listopadu 2021 antigenní testování na onemocnění covid-19. Testovat se budou přítomní žáci s výjimkou žáků s potvrzením OTN, tj. s ukončeným očkováním, potvrzením o prodělané nemoci nebo s negativním výsledkem testu z odběrových míst.

    Žáci naší školy se budou testovat testem Sejoy– náhled zde.

    Další informace naleznete:

    https://www.edu.cz/covid-19/testovani-ve-skolstvi/

     

    Pokyny k testování PCR

    Současně s antigenním testováním proběhne pro všechny žáky i pedagogy testování PCR ze vzorku slin tak, jak už probíhalo v předchozích týdnech. Toto testování proběhne na pokyn MČ Praha 9. Žáci s čerstvě prodělaným covidem se testovat nemusí, pokud si sadu odnesli domů, pošlete ji zpět.

    Prosíme rodiče, aby své dítě k testu PCR zaregistrovali na webové stránce  https://www.covid-ghc.com/skola (návod k registraci, k odběru, souhlas zde) a k registraci připojili QR kód zkumavky, do které v pondělí ráno 29.11.2021 provedou odběr vzorku slin dítěte. Dítě vzorek odevzdá tentýž den na vyzvání vyučujícího ve třídě. V případě, že se vám nepodaří naskenovat QR kód, zašlete, prosím se vzorkem i přiložený registrační formulář se souhlasem k testování. Děkujeme za spolupráci.

     

    Postup při výskytu covidu v ZŠ

    Z třídních schůzek vyplynul v 2.A dotaz ohledně postupu při výskytu covidu v ZŠ. Ke každému školnímu testování přidáváme odkaz, který vidíte výše, kde pod FAQ najdete všechny postupy.

    Přesto vám můžeme nejdůležitější informace shrnout.

    1. Screeningové antigenní testování probíhá zpravidla v pondělí, záleží, jak je nařízeno MZČR. Žáci se testují jednou, pokud je výsledek chybný/nečitelný, chyba se zaznamená a testovaný vykoná nový test.
    2. Žák s pozitivním testem je odveden do izolace. Škola informuje zákonného zástupce, který si dítě musí vyzvednout. Zákonný zástupce nejlépe telefonicky kontaktuje praktického lékaře dítěte a ten rozhodne o vystavení žádanky na konfirmační PCR test.
    3. Pokud je konfirmační PCR test negativní, dítě se po obdržení výsledku vrací zpět do školy – zákonný zástupce negativitu testu dítěte škole doloží. Pokud je PCR test pozitivní, zákonný zástupce to škole oznámí a postupuje podle pokynů praktického lékaře dítěte případně hygieny.

    Škola žáka ihned po pozitivním antigenním testu izoluje, hygiena tedy většinou nenařizuje karanténní opatření (žáci do doby výsledku testu mají povinně nasazenou roušku).

    Pokud se pozitivita PCR ukáže u žáka, který před tím pobýval ve škole v běžném režimu, je to důvod ke karanténním opatřením. Škola trasuje podle pokynů hygieny, o tom, zda se trasuje rádius nebo celá třída, rozhoduje epidemiolog.

     

     

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Screeningové testování 22. listopadu 2021

    Vážení rodiče,

    podle nařízení Ministerstva zdravotnictví proběhne dne 22. listopadu 2021 antigenní testování na onemocnění covid-19. Testovat se budou přítomní žáci s výjimkou žáků s potvrzením OTN, tj. s ukončeným očkováním, potvrzením o prodělané nemoci nebo s negativním výsledkem testu z odběrových míst.

    Žáci naší školy se budou testovat testem Sejoy– náhled zde.

    Další informace naleznete:

    https://www.edu.cz/covid-19/testovani-ve-skolstvi/

    Pokyny k testování PCR

    Současně s antigenním testováním proběhne PRO VYBRANÉ TŘÍDY i testování PCR ze vzorku slin tak, jak už probíhalo v minulém týdnu. Toto testování proběhne na pokyn MČ, která ho i žákům uhradí.

    Testovat se bude ve třídách, kde byl při posledním testování PCR záchyt pozitivity: 1.B, 2.B, 5.A, 5.C, 8.C. Z tohoto testování jsou vyjmuti pouze žáci, kteří za poslední dva měsíce prodělali covid-19.

    Prosíme rodiče, aby své dítě k testu PCR zaregistrovali na webové stránce  https://www.covid-ghc.com/skola (návod k registraci, k odběru, souhlas zde) a k registraci připojili QR kód zkumavky, do které v pondělí ráno 22.11.2021 provedou odběr vzorku slin dítěte. Dítě vzorek odevzdá tentýž den na vyzvání vyučujícího ve třídě. V případě, že se vám nepodaří naskenovat QR kód, zašlete, prosím se vzorkem i přiložený registrační formulář se souhlasem k testování. Děkujeme za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Screeningové testování 15. listopadu 2021

    Vážení rodiče,

    podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví na území vybraných okresů (včetně Prahy) proběhne dne 15. listopadu 2021 antigenní testování na onemocnění covid-19.

    Testování se netýká žáků s negativním výsledkem PCR testu z odběrových míst ne starším 78 hodin.

    Současněs antigenním testováním proběhne i testování PCR ze vzorku slin tak, jak už probíhalo v minulém týdnu. Toto testování proběhne na pokyn MČ, která ho i žákům uhradí. Toto testování proběhne jako součást projektu VŠCHT a Pražských vodovodů a kanalizací, kteří testují vzorky odpadních vod odcházejících z budovy školy na přítomnost viru C-19. Vědci hledají korelaci mezi počtem nakažených osob v budově a množstvím výskytu viru v kanalizaci.

    Z tohoto důvodu prosím, aby se testování zúčastnili skutečně všichni žíci i zaměstnanci školy.

    POMŮŽETE TAK ČESKÝM VĚDCŮM VE VÝZKUMU CHOVÁNÍ A VÝSKYTU COVID-19 V NAŠÍ POPULACI.

     DĚKUJEME ZA TO

    Pokyny k testování PCR.

    Prosíme rodiče, aby své dítě k testu PCR zaregistrovali na webové stránce  https://www.covid-ghc.com/skola (návod k registraci, k odběru, souhlas zde) a k registraci připojili QR kód zkumavky, do které v pondělí ráno 15.11.2021 provedou odběr vzorku slin dítěte. Dítě vzorek odevzdá tentýž den na vyzvání vyučujícího ve třídě. V případě, že se vám nepodaří naskenovat QR kód, zašlete, prosím se vzorkem i přiložený registrační formulář se souhlasem k testování. Bližší informace naleznete v přiloženém dopise od starosty Městské části Praha 9 zde. 

    Děkujeme za spolupráci

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Screeningové testování 8. listopadu 2021

    Vážení rodiče,

    podle mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví na území vybraných okresů (včetně Prahy) proběhne dne 8. listopadu 2021 antigenní testování na onemocnění covid-19.

    Testování se netýká žáků s potvrzením OTN, tj. s ukončeným očkováním, potvrzením o prodělané nemoci nebo s negativním výsledkem testu z odběrových míst.

    Žáci naší školy se budou testovat stejným typem testu jako v první dny školy – náhled zde.

    Bližší informace naleznete:

    https://www.edu.cz/covid-19/testovani-ve-skolstvi/

    https://www.edu.cz/msmt-vydalo-aktualni-informace-pro-skoly-a-skolska-zarizeni-s-ucinnosti-od-8-a-15-11-2021/

    Současně s antigenním testováním proběhne i testování PCR ze vzorku slin, tak jak už probíhalo v jarních měsících. Toto testování proběhne na pokyn MČ, která ho i žákům uhradí. Prosíme rodiče, aby své dítě k testu PCR zaregistrovali na webové stránce  https://www.covid-ghc.com/skola (návod k registraci, k odběru, souhlas zde) a k registraci připojili QR kód zkumavky, do které v pondělí ráno 8.11.2021 provedou odběr vzorku slin dítěte. Dítě vzorek odevzdá tentýž den na vyzvání vyučujícího ve třídě. V případě, že se vám nepodaří naskenovat QR kód, zašlete, prosím, se vzorkem i přiložený registrační formulář se souhlasem k testování. Bližší informace naleznete v přiloženém dopise od starosty Městské části Praha 9 zde. 

    Děkujeme za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Testování všech žáků školy - 1. 11. 2021

    Vážení rodiče, 

    vzhledem ke zvyšujícímu se výskytu onemocnění COVID 19 a k zajištění maximální možné prezenční výuky v našich školách se Městská část Prahy 9 rozhodla provést dne 1. 11. 2021 testování všech žáků škol, včetně žáků očkovaných i žáků po  prodělaném onemocnění covidu. 

    Dopis od Městské části spolu s informacemi k testování naleznete níže. Veškeré informace Vám třídní učitelé zaslali na mail a vytištěné dokumenty včetně informovaného souhlasu žáci dostali s sebou domů.

    Pokud se chceme vyhnout uvalení karantény na žáky v případě pozitivního záchytu při pondělním testování, je třeba, aby děti do výsledků antigenního testování měly nasazenou ochranu dýchacích cest i ve třídě. Škola zároveň uzpůsobí první dvě vyučovací hodiny tak, aby se žáci nemísili.

    Děkujeme za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

     

     

    Dopis Mč P9 a průběh testování

    Informovaný souhlas

  • Testování na covid-19 ve školách pozastaveno

    Vážení rodiče,

    informujeme Vás tímto, že 10.9.2021 MZČR ukončilo povinnost screeningového testování dětí a žáků s tím, že může být v případě epidemické situace znovu obnoveno.

    Děkujeme Vám za dosavadní spolupráci.

     

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

     

  • Organizace prvního týdne školy a testování žáků

    Milí žáci, vážení rodiče,

    začátek nového školního roku 2021/22 je ve středu 1. září 2021. Vstup do budovy a pohyb v ní bude umožněn pouze žákům a platí zvýšená hygienická pravidla: Mytí a desinfekce rukou, pohyb ve společných prostorách pouze s rouškou či s respirátorem. Netestovaní žáci jsou povinni nosit roušku či respirátor soustavně, po celou dobu pobytu v budově školy, s výjimkou očkovaných jedinců či těch, kteří prodělali onemocnění Covid – 19 před dobou kratší než 180 dnů.

    Školní testování je možné nahradit platným potvrzením o negativním výsledku antigenního či PCR testu, který byl proveden v odběrovém místě.Celé nařízení k testování naleznete zde.

    Pro vstup do školy dále platí omezení vyplývající z ochranného nařízení MZČR, které se týká žáků, kteří 14 dní před nástupem do školy pobývali v zahraničí. Rodiče jsou povinni informovat školu, pokud se týká jejich dítěte a dodržovat všechna nařízení týkající se návratu ze zemí s nízkým, středním, vysokým, velmi vysokým a extrémním rizikem výskytu onemocnění Covid-19.Podrobné informace zde.

    Organizace výuky a testování:

    Žáci 2.- 9. tříd se shromáždí do 7,50 hod. před budovou školy, kde si je vyzvednou třídní učitelé. Do budovy vstoupí s rouškou či respirátorem zakrývajícím ústa a nos. Následně se všichni žáci ve svých kmenových třídách otestují antigenními testy (návod k použití testu zde). Jejich výsledek si zaznamená třídní učitel.

    V případě pozitivního výsledku testu je pozitivní žák ihned izolován v určené místnosti a škola vyrozumí zákonného zástupce, který je povinen si dítě vyzvednout a informovat o pozitivním testu pediatra dítěte. 

    První den se budou žáci učit jen jednu vyučovací hodinu. V 8:45 hod. odvedou žáky třídní učitelé do vestibulu školy a ti mohou odcházet domů. Děti, které chodí do školní družiny, si vyzvednou ve třídách paní vychovatelky ŠD.

    Obědy se v tento den vydávají od 11:00 hod. do 13:00 hod. V dalších dnech bude výdej obědů probíhat ve standardním čase, tj. od 11:40 do 14:00 hod.

    Školní družina pro přihlášené žáky 2. a 3. ročníků bude otevřena 1. 9. do 15,00 hod. Od čtvrtka 2. 9. bude v provozu ranní družina v Domečku ve standardním provozu od 6,30 do 7,30 hod a odpolední do 17,00 hod. jak v Domečku, tak na hlavní budově.

    Prvňáčci přijdou z ulice Veltruská, k pavilonu „Domeček“. Děti se se svými rodiči shromáždí v 8,15 hod. v prostoru multifunkčního hřiště, kde je slavnostně uvítá zástupce MČ Praha 9, vedení školy a třídní učitelky. Následně si paní učitelky odvedou žáky do tříd.

    Kolem 9. hodiny proběhnou první třídní schůzky. Vzhledem k aktuální hygienické situaci bude vstup do učebny umožněn pouze jednomu zákonnému zástupci dítěte. Nezbytností bude mít ústa i nos zakrytá respirátorem. O děti se v této době postarají paní vychovatelky ŠD. 

    Vzhledem k tomu, že žáci prvních tříd budou testováni na Covid – 19 až 2. září, nebude těmto dětem 1. září umožněn pobyt ve školní družině. Proto prosíme rodiče, aby si vyzvedli své děti ihned po ukončení třídních schůzek.

    V této souvislosti nebudou moci žáci 1. a 0. ročníků ani do ranní družiny dne 2. září 21.

    Žáci přípravné třídy se se svými rodiči dostaví v 7,55 hod. taktéž před vchod do pavilonu v ulici Veltruská, kde je uvítá třídní učitelka 0. A a následně proběhne i třídní schůzka a vše další ve stejném schématu, jako u žáků 1. tříd.

    Organizace testování žáků 1. a 0. ročníků 2. 9. 2021

    Prosíme rodiče, aby se prvního testování svých dětí na Covid – 19 účastnili společně se svými dětmi a pomohli jim tak zvládnout testování bez zvýšeného stresu.

    Žáci se se svým rodičem dostaví v době od 7,30 do 8,00 hod. před vstup do učebny ze strany od školní zahrady. Po vyzvání vstoupí s dítětem do učebny, kde mu provedou samoodběr na Covid -19. Následně opustí učebnu a opět počkají na vyzvání, zda může jejich dítě vstoupit do učebny, nebo, v případě pozitivního výsledku testu, zda musí s dítětem odejít a nahlásit pozitivitu pediatrovi svého dítěte.

    Ve čtvrtek 2. 9. a ve pátek 3.9. 2021 bude na prvním stupni vyučování do 11:40, šestý až devátý ročník bude mít do 12:35 hod.

    Od pondělí 6. 9. 2021 bude probíhat výuka podle rozvrhu v plném rozsahu. Žáci obdrží rozvrh v tištěné podobě.

    První třídy se budou učit v adaptačním režimu, o kterém budou rodiče informováni na třídních schůzkách 1. 9. 2021.

    Další testování všech žáků na Covid - 19 proběhne v termínech 6. a 9. září 2021.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Připomenutí - vzorky pro PCR testy se vybírají zítra 17.6.2021

    Připomínáme, že všem dětem byly rozdány sady pro odběr vzorků na PCR testování spolu s informačním dopisem a zítra - čtvrtek 17.6.2021 se vzorky budou ve třídách vybírat do 9:30.

     

    Děkujeme za spolupráci.

  • Připomenutí - vzorky pro PCR testy se vybírají zítra 3.6.2021

    Připomínáme, že všem dětem byly rozdány sady pro odběr vzorků na PCR testování spolu s informačním dopisem a zítra - čtvrtek 3.6.2021 se vzorky budou ve třídách vybírat.

    Děkujeme za spolupráci.

  • Vybírání vzorků pro PCR testování – čtvrtek 20.5.2021

    Vážení rodiče,

    jak již bylo předesláno minulý týden, vzorky pro PCR testování se budou sbírat ve čtvrtek 20.5.2021 v průběhu dopoledního vyučování od žáků všech tříd.

    Podmínkou testování PT-PCR je řádná registrace odebraného vzorku do formuláře akreditované laboratoře na https://www.covid-ghc.com/skola. Před odevzdáním vzorku je třeba on-line vyplnit údaje dítěte a oskenovat QR kód z černého uzávěru na zkumavce. Formulář laboratoře má tlačítko na skenování „Skenovat QR kód“. Pro vyplnění on-line formuláře je nutný chytrý telefon s fotoaparátem. Odevzdání vzorku bez registrace neumožní párování a následné zaslání výsledku testu.

    Žákům, které neodevzdají vzorek, zůstává povinnost se 1x týdně antigenně testovat ve škole.

    Děkujeme za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Důležitá zpráva – změna v testování – v pátek 14.5. NENOSTE VZORKY

    Vážení rodiče,

    vzhledem k další změně pravidel testování v souvislosti s novým vládním nařízením neodebírejte tento týden s dětmi vzorek a nenoste ho do školy. Týká se to žáků 1.A, 1.C, 2.B, 3.B, 4.B, 5.ABC, 6.ABC a 8.AB.  Sadu na PCR test si ponechte doma, bude použita podle instrukcí v příštím týdnu.

    V pondělí se všechny děti otestují antigenními testy a pro další týdny bude nastaven režim testování PCR jedenkrát za 14 dní vždy ve čtvrtek. Prosíme, sledujte web školy, vládní nařízení se neustále mění.

    Děkujeme za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Aktualizované informace k testování žáků počínaje 6. 5. 21

    Žáci 1. stupně

    Žáci se přednostně testují PCR testy ze slin

    A/ Žáci, kteří jsou v tomto týdnu (sudý týden) na distanční výuce a testovací sady obdrželi již minulý týden, donesou do školy odebraný vzorek slin v pátek 7. 5. 21.

    Mezi 7,30 – 8,30 hod. vzorek  odevzdají ve škole ve vchodu, který mají určený pro vstup do budovy. V době mezi 8.30 – 11,30 hod. mohou vzorek odevzdat v hlavní vrátnici. Rodič již nemusí přikládat papírový formulář.

    Vzorek odevzdá buď rodič, nebo žák, ale v době, kdy žák nemá on-line vyučovací hodinu.

    Výsledek testu obdrží rodič formou SMS nejpozději do neděle 9. 5. 21.

    V případě pozitivního výsledku oznámí rodič neprodleně tuto informaci třídnímu učiteli a dítě v pondělí nesmí poslat do školy.Rodič se následně spojí s obvodním lékařem svého dítěte.

    Žáci, kteří nedonesou vzorek slin ve stanoveném termínu, se budou v pondělí ráno 10. 5. 21 testovat Ag testem stěrem z nosu.

    B/ Žáci, kteří jsou v tomto týdnu (sudý týden) na prezenční výuce, obdrží testovací sady v pátek 7.5.21.

    Sadu si odnesou domů a v pátek 14.5.mezi 7,30 – 8,30 hod. odevzdají odebraný vzorek slin ve škole ve vchodu, který mají určený pro vstup do budovy.

    V době mezi 8.30 – 11,30 hod. mohou vzorek odevzdat v hlavní vrátnici. Rodič již nemusí přikládat papírový formulář.

    Vzorek může odevzdat rodič nebo žák. Žák ale jen v době, kdy nemá on-line vyučovací hodinu.

    Výsledek testu obdrží rodič formou SMS nejpozději do neděle 16.5.21.

    V případě pozitivního výsledku oznámí rodič neprodleně tuto informaci třídnímu učiteli a dítě v pondělí nesmí poslat do školy.Rodič se následně spojí s obvodním lékařem svého dítěte.

    Žáci, kteří nedonesou vzorek slin ve stanoveném termínu, se budou v pondělí ráno 17.5. 21 testovat Ag testem stěrem z nosu.

     

    Žáci 2. stupně

    Žáci se přednostně testují PCR testy ze slin

    A/ Žáci, kteří jsou v tomto týdnu (sudý týden) na distanční výuce, si přijdou vyzvednout testovací sadu ve čtvrtek 6.5. 21 do 14,00 hod. a do školy donesou odebraný vzorek slin v pátek 7. 5. 21.

    Nebo si sadu přijdouvyzvednout v pátek 7.5. nejpozději do 11,00 hod.a na místě si odeberou vzorek slin, který rovnou odevzdají ve vrátnici školy.

    Žáci si pro testovací sadu si přijdou v době, kdy nemají on-line vyučovací hodinu.

    Protože budou vzorek odevzdávat poprvé, je nezbytně nutné, aby provedli řádnou on-line registraci odebraného vzorku do formuláře akreditované laboratoře na https://www.covid-ghc.com/skola. Před odevzdáním vzorku je třeba vyplnit údaje dítěte a oskenovat QR kód z černého uzávěru na zkumavce. Formulář laboratoře má tlačítko na skenování „Skenovat QR kód“. Pro vyplnění on-line formuláře je nutný chytrý telefon s fotoaparátem. Odevzdání vzorku bez registrace neumožní párování a následné zaslání výsledku testu.

    Testovací sadu obdrží žák v označeném sáčku. V tomto sáčku je třeba vrátit zkumavku s odebraným vzorkem slin dítěte. Spolu s PCR testovací sadou obdrží žák návod pro odběr a tištěný formulář ,,Dotazník část 3 “– viz zde. I tento formulář je třeba řádně vyplnit a odevzdat ve škole společně s odebraným vzorkem.

    Vzorek může odevzdat rodič nebo žák. Žák ale jen v době, kdy nemá on-line vyučovací hodinu.

    Výsledek testu obdrží rodič žáka formou SMS nejpozději do neděle 9. 5. 21.

    V případě pozitivního výsledku oznámí rodič neprodleně tuto informaci třídnímu učiteli a dítě v pondělí nesmí poslat do školy.Rodič se následně spojí s obvodním lékařem svého dítěte.

    Žáci, kteří nedonesou vzorek slin ve stanoveném termínu, se budou v pondělí ráno 10. 5.  a čtvrtek 13.5. testovat Ag testem stěrem z nosu.

    B/ Žáci, kteří jsou v tomto týdnu (sudý týden) na prezenční výuce, obdrží testovací sady v pátek 7.5.21.

    Sadu si odnesou domů a v pátek 14.5.mezi 7,30 – 11,30 hod. odevzdají odebraný vzorek slin ve škole v hlavní vrátnici.

    Protože budou vzorek odevzdávat poprvé, je nezbytně nutné, aby provedli řádnou on-line registraci odebraného vzorku do formuláře akreditované laboratoře na https://www.covid-ghc.com/skola. Před odevzdáním vzorku je třeba vyplnit údaje dítěte a oskenovat QR kód z černého uzávěru na zkumavce. Formulář laboratoře má tlačítko na skenování „Skenovat QR kód“. Pro vyplnění on-line formuláře je nutný chytrý telefon s fotoaparátem. Odevzdání vzorku bez registrace neumožní párování a následné zaslání výsledku testu.

    Testovací sadu obdrží žák v označeném sáčku. V tomto sáčku je třeba vrátit zkumavku s odebraným vzorkem slin dítěte. Spolu s PCR testovací sadou obdrží žák návod pro odběr a tištěný formulář ,,Dotazník část 3 “– viz zde. I tento formulář je třeba řádně vyplnit a odevzdat ve škole společně s odebraným vzorkem.

    Vzorek může odevzdat rodič nebo žák. Žák ale jen v době, kdy nemá on-line vyučovací hodinu.

    Výsledek testu obdrží rodiče formou SMS nejpozději do neděle 16. 5. 21.

    V případě pozitivního výsledku oznámí rodič neprodleně tuto informaci třídnímu učiteli a dítě v pondělí nesmí poslat do školy.Rodič se následně spojí s obvodním lékařem svého dítěte.

    Žáci, kteří nedonesou vzorek slin ve stanoveném termínu, se budou v pondělí ráno 17.5. a čtvrtek 20.5. testovat Ag testem stěrem z nosu.

     Věra Cyprichová

     

  • Informace k testování ve čtvrtek 29.4.2021 – prezenčně vzdělávané třídy

    Žákům, kteří se nezúčastnili PCR testování v pondělí 26.4.2021, zůstává povinnost být antigenně testováni ve škole. Po příchodu do školy půjdou přímo do třídy, kde se otestují pod dohledem třídních učitelek samy, proto prosíme, aby tyto děti přišly nejpozději v 7:40. Testovací místo pro žáky, kteří vyžadují asistenci rodičů, bude centrálně ve hlavním vchodu, příchod v 7:30.

    Ostatní žáci přicházejí rozlišenými vchody tak, jak jsou zvyklí a jdou přímo do tříd.

    PCR testování se opět zúčastnila drtivá většina dětí, děkujeme rodičům za skvělou spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Testování 5., 7. a 9. ročníků pro účely přijímacího řízení

    Vážení rodiče,

    škola byla z pokynu vlády pověřena testováním žáků pro účely přijímacího řízení. Zasíláme Vám důležité informace a harmonogram testování.  Podrobné informace naleznete na: https://koronavirus.edu.cz/files/ochrana-zdravi-pz-pro-zs-final.pdf

    Testování proběhne ve škole v níže uvedených termínech testem Lepu Medical – Antigen Rapid Test Kit. Tento test se provádí formou samoodběru, pouze pod dohledem pedagogů. Žáci se se způsobem testování mohou seznámit předem:

    Návod k použití - video

    Návod k použití - leták

    Žáci budou k testování vpouštěni po třech a na výsledek budou čekat venku.

    V případě, že bude mít žák pozitivní výsledek antigenního testu, musí zákonný zástupce žáka kontaktovat jeho praktického lékaře, který ho odešle na kontrolní PCR test.  Pokud PCR test bude negativní, je směrodatný.  Pokud bude PCR test pozitivní, pak doklad o pozitivním výsledku testu se přikládá k omluvě účasti uchazeče na zkoušce.

    Potvrzení o provedeném testu ve škole může být nahrazeno:

    a) dokladem o tom, že osoba prodělala laboratorně potvrzené onemocnění COVID-19, uplynula u ní doba izolace podle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví a od prvního pozitivního POC antigenního testu nebo RT-PCR testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 90 dní

    b) dokladem o negativním výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, které nejsou starší 7 dnů a které byly provedeny poskytovatelem zdravotních služeb podle aktuálně platného mimořádného opatření k provádění testů

    c) certifikátem Ministerstva zdravotnictví ČR o provedeném očkování proti onemocnění COVID-19, a od aplikace druhé dávky očkovací látky v případě dvoudávkového schématu podle souhrnu údajů o léčivém přípravku uplynulo nejméně 14 dní, nebo od aplikace první dávky očkovací látky v případě jednodávkového schématu podle SPC uplynulo nejméně 14 dnů.

    9. ročníky

    Žáci 9. ročníků se budou pro účely přijímacího řízení testovat ve čtvrtek, 29.4.2021.

    9.A ve 14:00 ve hlavním vchodu

    9.B ve 14:30 v hlavním vchodu

    9.C ve 14:00 v bočním vchodu u atria vedle stojanů na kola

    Pokud někdo z devátých ročníků koná zkoušku až ve středu či čtvrtek 5.-6.5., může se přijít otestovat až v pondělí, 3.5. v 8:30 do hlavního vchodu.

    Po dobu konání přijímacích zkoušek 3.-4.5. bude pro žáky již přijaté na SŠ náhradní distanční výuka stanovena třídními učiteli.  

     

    5. ročníky

    V týdnu od 3.5.2021 mají prezenční výuku. Otestováni budou v pondělí 3.5. ráno antigenním školním testem při nástupu do školy a třídní učitelka jim o tomto testování vydá potvrzení.

    Pokud zvažujete, že dítě v týdnu, kdy se konají přijímací zkoušky, z preventivních důvodů necháte doma, pak se může otestovat v pondělí 3.5. 2021 od 7:30 v družinovém vchodu u školní jídelny. O této skutečnosti informujte třídní učitelku, aby omluvila absenci a připravila potvrzení. Dítě může po otestování odejít domů, pokud k tomu bude mít váš písemný souhlas.

    7. ročníky

    Ti žáci, kteří budou potřebovat testování kvůli přijímacímu řízení na víceletá gymnázia se přijdou otestovat v pondělí, 3.5.2021 v 8:30 do hlavního vchodu školy. Na tuto dobu budou omluveni z distanční výuky.

     

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

     

  • Informace k testování v pondělí 26.4.2021 - žáci lichý týden

    V pondělí 26.4. 2021 nastupují k prezenční výuce opět žáci, kteří chodí v lichý týden:

    0.A, 1.B, 2.A, 2.C, 3.A, 3.C, 4.A, 4.C  

    Testování v hlavní budově proběhne ve zrychleném režimu, řada dětí již zvládne samoodběr pod dohledem třídní učitelky.

    Děti bez doprovodu rodičů procházejí od 7:30 do 7:55 průběžně do své kmenové třídy bez přezouvání:

    2.A, 2.C hlavní vchod levými dveřmi

    3.A, 3.C boční vchod vlevo od hlavního vchodu, za vstupem zatáčí doprava

    4.A, 4.C vchodem pro ŠD a dále, jak jsou zvyklé

    Nástup rodičů s dětmi na testování(pokud dítě samo ještě nezvládá):

    0. A, 1. B – čas: 7,30 – 8, 00 hod. – Domeček - vstup přímo ze zahrady do učebny určené pro testování, proběhne ve stejném režimu jako v pondělí. Děti, které podle sdělení rodičů zvládnou samoodběr, si na místě zorganizují paní učitelky.

    2.A, 2.C  - čas: 7, 30 – 8, 00 hod.  – vstup hlavním vchodem, pravými dveřmi. Testovací místo v pravé části vstupní haly (v prostorách u šatních skříněk II. stupně), jako bylo v pondělí, rodiče vstupují na vyzvání.

    3. A, 3.C - čas: 7, 30 – 8,00 hod – vstup bočním vchodem vlevo od hlavního vchodu. Testovací místo vlevo v chodbě u učebny fyziky.

    4.A, 4.C  - čas: 7, 30 – 8, 00 hod - vstup do budovy vchodem pro ŠD, testovací místo vlevo v chodbě u schodiště do školní jídelny.

    V případě pozitivního testu žák nebude vpuštěn do školy, příslušná vyučující vystaví rodiči potvrzení o pozitivním nálezu u dítěte. Rodič je povinen oznámit toto ošetřujícímu lékaři dítěte. Lékař následně vystaví dítěti žádanku na PCR test. Pokud následný test RT-PCR potvrdí infekci u pozitivně testovaného AG testem, zákonný zástupce žáka je povinen okamžitě informovat školu.

    Souběžně s tímto testováním budou ve spolupráci se zřizovatelem MČ Praha 9 rozdány sady na testování PT-PCR. Dětem je ve třídě rozdá třídní učitelka.  

    Podmínkou testování PT-PCR je řádná registrace odebraného vzorku do formuláře akreditované laboratoře na https://www.covid-ghc.com/skola. Před odevzdáním vzorku je třeba on-line vyplnit údaje dítěte a oskenovat QR kód z černého uzávěru na zkumavce. Formulář laboratoře má tlačítko na skenování „Skenovat QR kód“. Pro vyplnění on-line formuláře je nutný chytrý telefon s fotoaparátem. Odevzdání vzorku bez registrace neumožní párování a následné zaslání výsledku testu.

    Testovací sadu obdržíte v označeném sáčku. V tomto sáčku je třeba vrátit zkumavku s odebraným vzorkem slin dítěte. Spolu s PCR testovací sadou obdržíte návod pro odběr a tištěný formulář ,,Dotazník část 3 “– viz zde. I tento formulář je třeba řádně vyplnit a odevzdat ve škole společně s odebraným vzorkem.

    Vzorek slin v označeném sáčku a vyplněný formulář pošlete po dítěti následující den v úterý 27. 4. 2021.

    V případě, že bude Vaše dítě otestováno PCR testem, nebude se muset znovu testovat ve čtvrtek antigenním testem. Zároveň PCR testování umožňuje vyšší citlivost na detekci viru COVID- 19, a proto zaručí větší ochranu žáků před vzájemným přenosem infekce. Pokud se rozhodnete sadu nepoužít, prosím, vraťte ji po dítěti do školy.

    Děkujeme Vám za spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

    leták MŠMT žáci

    leták MŠMT rodiče

  • Informace k testování ve čtvrtek 22.4.2021

    Informace k testování ve čtvrtek 22.4.2021

    Žákům, kteří se nezúčastnili PCR testování, zůstává povinnost být antigenně testováni ve škole. Po příchodu do školy půjdou přímo do třídy, kde se otestují pod dohledem třídních učitelek samy, proto prosíme, aby tyto děti přišly nejpozději v 7:40. Testovací místo pro žáky, kteří vyžadují asistenci rodičů, bude centrálně ve hlavním vchodu, příchod v 7:30.

    Ostatní žáci přicházejí rozlišenými vchody tak, jak jsou zvyklí a jdou přímo do tříd.

    PCR testování se zúčastnila drtivá většina dětí, děkujeme rodičům za skvělou spolupráci.

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Podrobnější informace k PCR testování

    Vážení rodiče,

    přikládáme podrobnější informace k PCR testům, které budou ve spolupráci se zřizovatelem MČ Praha 9 rozdány v pondělí 19. 4. 2021 při antigenním testování Vašich dětí.

    Podmínkou testování PT-PCR je řádná registrace odebraného vzorku do formuláře akreditované laboratoře na https://www.covid-ghc.com/skola. Před odevzdáním vzorku je třeba on-line vyplnit údaje dítěte a oskenovat QR kód z černého uzávěru na zkumavce. Formulář laboratoře má tlačítko na skenování „Skenovat QR kód“. Pro vyplnění on-line formuláře je nutný chytrý telefon s fotoaparátem. Odevzdání vzorku bez registrace neumožní párování a následné zaslání výsledku testu.

    Testovací sadu obdržíte v označeném sáčku. V tomto sáčku je třeba vrátit zkumavku s odebraným vzorkem slin dítěte. Spolu s PCR testovací sadou obdržíte návod pro odběr a tištěný formulář ,, Dotazník část 3 “– viz zde. I tento formulář je třeba řádně vyplnit a odevzdat ve škole společně s odebraným vzorkem.

    Vzorek slin můžete odebrat a odevzdat společně s dotazníkem v pondělí 19. 4. 2021 souběžně při antigenním testování Vašeho dítěte, nebo jej odebrat doma a poslat po dítěti následující den v úterý 20. 4. 2021.

    V případě, že bude Vaše dítě otestováno PCR testem, nebude se muset znovu testovat ve čtvrtek antigenním testem. Zároveň PCR testování umožňuje vyšší citlivost na detekci viru COVID- 19, a proto zaručí větší ochranu žáků před vzájemným přenosem infekce.

    Děkujeme Vám za spolupráci

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Informace k testování v pondělí 19.4.2021 - druhá skupina tříd podle rotačního schématu

    Vážení rodiče,

    za přísných podmínek je umožněn návrat alespoň části žáků 1. st. zpět do školy. Podmínkou je však povinné testování pravidelně 2x týdně (pondělí a čtvrtek) v případě antigenního testování či 1× týdně v případě použití RT-PCR testů.

    V týdnu od 19.4.2021 (sudý týden) se budou prezenčně vzdělávat třídy: 1.A, 1.C, 2.B, 3.B, 4.B, 5.A, 5.B, 5.C.

    Pokud se žák nezúčastní testování, nebude mu umožněno prezenční vzdělávání a škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této absenci nemá škola povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání. Škola zajistí studijní podporu a žák bude úkoly vypracovávat a odevzdávat individuálně.  

    Školního testování se nemusí účastnit žáci, kteří prodělali onemocnění Covid 19 a u nichž zároveň neuplynulo více než 90 dní od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí zákonný zástupce prokazatelně doložit při vstupu do školy (viz leták MŠMT rodiče).

    Školní testování se neprovádí u žáků, jejichž zákonný zástupce doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS - CoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě. Test nesmí být starší 48 hod., a žáci nesmí mít příznaky onemocnění COVID-19.

    Pokud žák nebude přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se na vyučování později, provede si test pod dohledem pověřené osoby bezprostředně po svém příchodu.

    Protože děti mohou mít z prvního testování obavy a rodiče zároveň obavu o své děti, ŽÁDÁME VÁS, ABYSTE SE K PRVNÍMU TESTOVÁNÍ DOSTAVILI DO ŠKOLY SPOLEČNĚ SE SVÝMI DĚTMI a pomohli jim s odběrem vzorku.

     

    Organizace testování

    Škola obdržela testy Lepu Medical – Antigen Rapid Test Kit. Tento test se provádí formou samoodběru, pouze pod dohledem pedagogů. V rámci co nejhladšího průběhu testování prosíme rodiče, aby se předem seznámili s tím, jak s testem pracovat:

    Návod k použití - video

    Návod k použití - leták

    Na vyzvání pracovníkem školy vstupují rodič a dítě do budovy určeným vchodem (rozpis viz níže). V přilehlé chodbě si dítě s pomocí rodiče provede test. Poté dítě s rodičem odcházejí před budovu, kde vyčkají na výsledek testu. V případě negativního testu odchází žák sám do své kmenové třídy.

    V případě pozitivního testu žák nebude vpuštěn do školy, příslušná vyučující vystaví rodiči potvrzení o pozitivním nálezu u dítěte. Rodič je povinen oznámit toto ošetřujícímu lékaři dítěte. Lékař následně vystaví dítěti žádanku na PCR test. Pokud následný test RT-PCR potvrdí infekci u pozitivně testovaného AG testem, zákonný zástupce žáka je povinen okamžitě informovat školu.

    Rozpis vstupů do budovy:

    1.A a 1. C – čas: 7, 30 – 8, 00 hod. - Domeček- vstup přímo ze zahrady do učebny určené pro testování.

    2.B - čas: 7, 30 – 8, 00 hod.

    5.A - čas: 8,00 – 8,30 hod

    – vstup hlavním vchodem. Testovací místo v pravé části vstupní haly (v prostorách u šatních skříněk II. stupně).

    3. B - čas: 7, 30 – 8,00 hod

    5.B - čas: 8,00 – 8,30 hod

    – vstup bočním vchodem vlevo od hlavního vchodu. Testovací místo v chodbě u fyziky.

    4.B - čas: 7, 30 – 8, 00 hod

    5.C - čas: 8,00 – 8,30 hod

    – vstup do budovy vchodem pro ŠD, testovací místo na podestě pod schody do školní jídelny.

    U každé testované skupiny má dohled příslušná vyučující a další pověření zaměstnanci školy.

    Toto schéma testování platí pro pondělí, 19.4. 2021. Zvolili jsme jej z toho důvodu, abychom do kmenových tříd nezavlekli případnou infekci.

    Souběžně s tímto testováním budou ve spolupráci se zřizovatelem MČ Praha 9 rozdány sady na testování PT-PCR. Podmínkou testování PT-PCR je řádná registrace vzorku do formuláře pověřené laboratoře https://www.covid-ghc.com/skola - je potřeba vyplnit údaje dítěte a oskenovat QR kód z černého špuntíku na zkumavce. Formulář má tlačítko na skenování „Skenovat QR kód“, musíte ale vyplňovat v chytrém telefonu s fotoaparátem. Odevzdání vzorku bez registrace neumožní párování a následné zaslání výsledku testu.

    Obrázek testu zde.

    Vzorek může rodič odebrat dítěti při čekání na výsledek antigenního testu hned v pondělí a odevzdat anebo test provést následující den ráno a žák ho odevzdá ve škole. V případě neodevzdání řádně zaregistrovaného vzorku se dítě bude muset opět ve čtvrtek testovat školním antigenním testem.

    V Praze, 15.4.2021

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

    leták MŠMT žáci

    leták MŠMT rodiče

  • Informace k antigennímu testování ve čtvrtek 15.4.2021

    Testování v hlavní budově proběhne ve zrychleném režimu, protože řada rodičů potvrdila, že dítě zvládne samoodběr pod dohledem třídní učitelky.

    V případě pozitivního výsledku některého z žáků odchází do karantény celá třída, proto prosíme rodiče, ať již své dítě ráno doprovází nebo ne, aby byli připraveni na tuto eventualitu a mohli dítě vyzvednout. 

    Děti bez doprovodu rodičů procházejí od 7:30 do 7:55 průběžně do své kmenové třídy bez přezouvání:

    2.A, 2.C hlavní vchod levými dveřmi

    3.A, 3.C boční vchod vlevo od hlavního vchodu, za vstupem zatáčí doprava

    4.A, 4.C vchodem pro ŠD a dále, jak jsou zvyklé

    Nástup rodičů s dětmi na testování:

    0. A, 1. B – čas: 7,30 – 8, 00 hod. – Domeček - vstup přímo ze zahrady do učebny určené pro testování, proběhne ve stejném režimu jako v pondělí. Děti, které podle sdělení rodičů zvládnou samoodběr, si na místě zorganizují paní učitelky.

    2.A, 2.C  - čas: 7, 30 – 8, 00 hod.  – vstup hlavním vchodem, pravými dveřmi. Testovací místo v pravé části vstupní haly (v prostorách u šatních skříněk II. stupně), jako bylo v pondělí, rodiče vstupují na vyzvání.

    3. A, 3.C - čas: 7, 30 – 8,00 hod – vstup bočním vchodem vlevo od hlavního vchodu. Testovací místo vlevo v chodbě u učebny fyziky.

    4.A, 4.C  - čas: 7, 30 – 8, 00 hod - vstup do budovy vchodem pro ŠD, testovací místo vlevo v chodbě u schodiště do školní jídelny.

    Po odebrání vzorku jde dítě do kmenové třídy, rodič může odejít.

    Postup, pokud je některé z dětí covid pozitivní: TU vyplní potvrzení o pozitivitě testu u dotyčného žáka a předá rodiči, který i s dítětem odchází ze školy, ihned dálkově informuje dětského lékaře a ten dítě pošle na kontrolní RT-PCR test. Rodiče ostatních přítomných dětí jsou bezprostředně vyzváni, aby si děti vyzvedli, a odcházejí domů čekat na potvrzení o pozitivně testovaného konfirmačním RT-PCR testem. O případném nařízení a průběhu karantény budou informováni KHS. (podrobněji viz leták MŠMT https://www.zslitvinovska6.cz/images/testovani-letak-pro-rodice-6-4-21f.pdf).

    V Praze, 13.4.2021

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Informace k antigennímu testování žáků 12.4.2021

    Vážení rodiče,

    od 12. 4. 2021 je za přísných podmínek umožněn návrat alespoň části žáků 1. st. zpět do školy. Podmínkou je však povinné testování pravidelně 2x týdně (pondělí a čtvrtek) v případě antigenního testování či 1× týdně v případě použití RT-PCR testů.

    Pokud se žák nezúčastní testování, nebude mu umožněno prezenční vzdělávání a škola bude absenci evidovat jako omluvenou. Při této absenci nemá škola povinnost zajistit žákovi distanční způsob vzdělávání. Škola zajistí studijní podporu a žák bude úkoly vypracovávat a odevzdávat individuálně.  

    Školního testování se nemusí účastnit žáci, kteří prodělali onemocnění Covid 19 a u nichž zároveň neuplynulo více než 90 dní od prvního RT-PCR testu s pozitivním výsledkem. Tuto skutečnost musí zákonný zástupce prokazatelně doložit při vstupu do školy.

    Školní testování se neprovádí u žáků, jejichž zákonný zástupce doloží negativní výsledek RT-PCR testu na přítomnost viru SARS - CoV-2 nebo negativního výsledku POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 provedený na odběrovém místě. Test nesmí být starší 48 hod., a žáci nesmí mít příznaky onemocnění COVID-19.

    Pokud žák nebude přítomen na testování na začátku vyučování, ale dostaví se na vyučování později, provede si test pod dohledem pověřené osoby bezprostředně po svém příchodu.

    Protože děti mohou mít z prvního testování obavy a rodiče zároveň obavu o své děti, ŽÁDÁME VÁS, ABYSTE SE K PRVNÍMU TESTOVÁNÍ DOSTAVILI DO ŠKOLY SPOLEČNĚ SE SVÝMI DĚTMI a pomohli jim s odběrem vzorku.

     

    Organizace testování

    Škola obdržela testy Lepu Medical – Antigen Rapid Test Kit. Tento test se provádí formou samoodběru, pouze pod dohledem pedagogů. V rámci co nejhladšího průběhu testování prosíme rodiče, aby se předem seznámili s tím, jak s testem pracovat:

    Návod k použití - video

    Návod k použití - leták

    Na vyzvání pracovníkem školy vstupují rodič a dítě do budovy určeným vchodem (rozpis viz níže). V přilehlé chodbě si dítě s pomocí rodiče provede test. Poté dítě s rodičem odcházejí před budovu, kde vyčkají na výsledek testu. V případě negativního testu odchází žák sám do své kmenové třídy.

    V případě pozitivního testu žák nebude vpuštěn do školy, příslušná vyučující vystaví rodiči potvrzení o pozitivním nálezu u dítěte. Rodič je povinen oznámit toto ošetřujícímu lékaři dítěte. Lékař následně vystaví dítěti žádanku na PCR test. Pokud následný test RT-PCR potvrdí infekci u pozitivně testovaného AG testem, zákonný zástupce žáka je povinen okamžitě informovat školu.

    Rozpis vstupů do budovy:

    0. a 1. B – čas: 7, 30 – 8, 00 hod. - Domeček- vstup přímo ze zahrady do učebny určené pro testování.

    2.A - čas: 7, 30 – 8, 00 hod.

    2.C - čas: 8,00 – 8,30 hod

    – vstup hlavním vchodem. Testovací místo v pravé části vstupní haly (v prostorách u šatních skříněk II. stupně).

    3. A - čas: 7, 30 – 8,00 hod

    3.C - čas: 8,00 – 8,30 hod

    – vstup bočním vchodem vlevo od hlavního vchodu. Testovací místo v chodbě u atria.

    4.A - čas: 7, 30 – 8, 00 hod

    4.C - čas: 8,00 – 8,30 hod

    – vstup do budovy vchodem pro ŠD, testovací místo v chodbě u učeben výpočetní techniky.

    Toto schéma testování platí pro pondělí, 12.4. 2021. Zvolili jsme jej z toho důvodu, abychom do kmenových tříd nezavlekli případnou infekci. Ve čtvrtek 15.4. 2021 budou žáci vstupovat stejnými vchody, ale test si provedou samoodběrem ve své kmenové třídě. V případě pozitivního výsledku některého z žáků odchází do karantény celá třída.

    U každé testované skupiny má dohled příslušná vyučující a další pověření zaměstnanci školy.

    Ve spolupráci se zřizovatelem MČ Praha 9 připravujeme možnost testovat žáky v domácím prostředí neinvazivním RT-PCR testem.

    V Praze, 9.4.2021

    RNDr. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

    leták MŠMT žáci

    leták MŠMT rodiče

  • Poděkování za účast v pilotním testování a shrnutí výsledků

    Vážení rodiče žáků 2. ročníku, děkuji Vám tímto, že jste se zapojili  se svými dětmi do dalšího testování našich žáků na infekci Covid – 19.

    Celkem bylo osloveno 63 rodičů s žádostí o otestování jejich dítěte.   

    U těchto všech 63 dětí byl doma provedený antigenní test negativní.

    Z tohoto počtu si dále 55 žáků odebralo vzorek slin i pro PCR testování.

    Tímto testem byl zachycen 1 pozitivní žák ve třídě 2. C a na celou třídu bylo vydáno karenténní opatření.

    Pevně věříme, že díky tomuto včasnému záchytu covidové infekce, nedošlo k jejímu rozšíření mezi dalšími žáky naší školy.

    S díky a přáním pevného zdraví

    Věra Cyprichová

  • Pilotní antigenní testování v domácím prostředí pro žáky 0.-2. ročníku

    Vážení rodiče,

    v zájmu omezení šíření infekce COVID-19 mezi žáky a zaměstnanci školy se naše škola zapojila do pilotního dobrovolného testování žáků 0. – 2. ročníků, které organizuje a financuje  MČ Praha 9.

    Obracíme se na Vás s žádostí, abyste své dítě doma otestovali sadou, kterou v úterý 16.2. 2021 spolu s detailním návodem obdrží všichni žáci výše uvedených ročníků.

    Tato pilotní studie by mohla napomoci k návratu do škol i dalším žákům z vyšších tříd.

    Děkuji za spolupráci

    Věra Cyprichová, ředitelka školy

    Pro Vaši informaci zveřejňujeme text dopisu, kterým se na Vás obracejí představitelé MČ Praha 9, místostarosta Mgr. Tomáš Portlík a radní pro oblast školství Ing. Zdeněk Davídek.

    Dopis rodičům.

  • Pravidla pro postup školy při hlášení covid pozitivního žáka či zaměstnance školy

    Informace pro rodiče

    Při hlášení covid pozitivního žáka či zaměstnance vychází škola z metodického pokynu MŠMT „Provoz škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021 vzhledem ke covid - 19“.

    Zde se uvádí: „Školu v případě výskytu onemocnění zpravidla kontaktuje příslušná KHS. Ta provádí epidemiologické šetření a sdělí škole další pokyny, popřípadě rozhodne o protiepidemických opatřeních. V případě, že se ředitel školy dozví o výskytu onemocnění covid-19 dříve, kontaktuje zaměstnance protiepidemického odboru nebo odboru hygieny dětí a mladistvých místně příslušné KHS“.

    Tento postup škola doposud vždy dodržovala jak u žáků, tak u zaměstnanců školy. V den, kdy škole nahlásil zákonný zástupce žáka, že je jeho dítě covid pozitivní, odeslala škola tuto informaci Hygienické stanici hlavního města Prahy a vyčkala na její zpětnou reakci a pokyn, jak má škola dále postupovat.

     Zpětná reakce hygienické stanice však byla většinou opožděná a v informování rodičů o nákaze ve třídě jejich dítěte se rodiče dozvídali s časovou prodlevou.

     Proto se škola rozhodla, že počínaje dnem 8.10.20 bude rodičům hlásit ihned, jakmile se o něm dozví, výskyt nakaženého žáka v příslušné třídě a po informaci hygieniků, jak dále postupovat, ji následně oznámí rodičům dotčené třídy. Pevně věříme, že tento změněný postup zamezí šíření poplašných zpráv mezi rodiči i žáky.

    RNDR. Věra Cyprichová

    ředitelka školy

  • Informace ke koronaviru Covid 19

    Vzhledem k aktuální epidemiologické situaci a dotazům zákonných zástupců žáků školy informujeme veřejnost a dále přikládáme Doporučení MZ ČR:

     

    Informace vedení školy k aktuální epidemiologické situaci a dotazům zákonných zástupců žáků školy.

    Současnou epidemiologickou situaci u nás a ve světě pečlivě monitorujeme, sledujeme tok informací z MŠMT a Hygienické stanice hlavního města Prahy a z Městské části Prahy 9.

    V současné době funguje školní provoz bez omezení, zavádíme však nad běžný rámec pravidelného  úklidu všech prostor školy úklid s použitím desinfekčních - virucidních prostředků.

    Děti a žáci jsou opakovaně poučováni o nutnosti dodržování hygienických návyků - při kýchání, kašli, po použití toalet apod.

    Pedagogičtí pracovníci při podezření na změnu zdravotního stavu dětí a žáků školy bez zbytečného odkladu informují zákonné zástupce.

    Apelujeme na zákonné zástupce dětí a žáků, kteří v nedávné době pobývali v rizikových oblastech, zejména severní Itálii, aby v případě jakýchkoli obtíží telefonicky kontaktovali svého lékaře nebo pohotovostní lékařskou službu a Hygienickou stanici hlavního města Prahy.

    Podle vývoje aktuální situace budeme přijímat další adekvátní opatření.

    Informace MŠMT ČR k aktuální epidemiologické situaci:

    http://www.msmt.cz/informace-pro-skoly-ke-koronaviru

    Pokud máte obavy, že by se Vaše dítě mohlo ve škole nakazit, je na Vašem rozhodnutí, zda následujících 14 dnů ponecháte dítě doma. Do omluvenky uveďte „ obava z nákazy“ . Je však třeba bez odkladu  (v souladu se školním řádem ) informovat třídního učitele Vašeho dítěte a zajistit, že si Vaše dítě v této době doplní učivo samostudiem.

     

    Věra Cyprichová

  • Testování City&Guilds

    Jako každý rok se žáci sedmých ročníků na naší škole zúčastnili testování anglického jazyka nanečisto podle mezinárodní zkoušky City&Guilds úrovně A1. Ze 41 žáků jich 32 zkoušku nanečisto úspěšně vykonalo a sedm žáků s nejlepšími výsledky získává od Městské části Praha 9 zdarma možnost si složit opravdovou zkoušku.

    Blahopřejeme!

    Naďa Koháková