Vážení rodiče,

již třetí týden se potýkáme s nedostatkem personálních sil. Obvyklou podzimní nemocnost či ošetřování členů rodiny nám podstatně ztěžuje současná epidemická situace. Dříve obvyklé týdenní absence zaměstnanců jsou z karanténních nebo zdravotních důvodů delší a také častější – v minulosti paní učitelka kvůli kontinuitě výuky přechodila lehké nachlazení, v dnešní době si to nemůže dovolit. Třídní kolektivy spojovat nemůžeme a jsme tedy nuceni suplovat sebemenší počet přítomných dětí, které se nesnažíme pouze hlídat, ale hlavně vzdělávat.

Všichni vyučující jsou v přímém ohrožení Covidem-19, státem slíbené respirátory přišly dnes, tj. 12.10.2020! a stejně jako vy máme všichni doma blízké z té či oné ohrožené skupiny. Každý den odmluvíme řadu hodin v rouškách.

Máme povinnost distanční výuky pro nepřítomné děti, jejíž příprava si žádá další práci navíc. Státem slíbená dotace na techniku k distančnímu vzdělávání dodnes nedošla. Jsme dobře vybaveni pro práci ze školy, ale ne pro práci z domova. To nám limituje učitele v karanténě.

Rychlost, se kterou naše vláda mění svoje rozhodnutí ohledně školství (od výuky (prezenční/distanční, přes kroužky, hygienická pravidla, stravování apod.), nám komplikuje koncepční práci a oproti vám, rodičům, nemáme v informovanosti žádný náskok. Média sdělují „ověřené pravdy“ dávno předtím, než přijde závazný dokument do datových schránek školy.

Byla stanovena synchronní distanční výuka, pokud však vyučující onemocní a není už nikdo další, kdo by ho vysuploval, musíme přejít na distanční výuku asynchronní – tj. zadání samostatné práce.  

Velmi vás prosíme, abyste v této těžké době věřili, že děláme maximum a že nám na vzdělání vašich dětí záleží. Moc si přejeme, aby toto období brzy skončilo, abychom ho všichni překonali ve zdraví a život nás všech se vrátil do normálních kolejí.

 

Za všechny zaměstnance školy

RNDr. Věra Cyprichová

ředitelka školy

Vážení rodiče,

v souvislosti s vyhlášením částečného uzavření 2. stupně základních škol naše škola přejde k distančnímu vzdělávání. Na tuto situaci jsme se připravili. Pedagogové byli proškoleni v práci v aplikaci Microsoft Teams, kterou škola zvolila pro synchronní formu distanční výuky. V souvislosti s tím vydávám tento řád pro distanční vzdělávání.

Organizaci vzdělávání v týdnu 12.-16.10.2020 naleznete zde.

Pravidla pro distanční vzdělávání

1.            Distanční výuka je nově pro žáky povinná – dáno novelou zákona vyhlášenou pod č. 349/2020 Sb.

2.            K distančnímu vzdělávání žáků bude využíván především nástroj Microsoft Teams, který škola poskytla žákům zdarma v rámci své multilicence. Microsoft Teams je aplikace, která umožňuje textovou komunikaci, video hovory a celou řadu dalších funkcí. Tato aplikace bude využívána především pro on-line výuku a konzultace s vyučujícím.

3.            Dalšími komunikačními prostředky, které mohou být využívány, jsou

e- mailová korespondence či jiné aplikace, které již vyučující využívali v rámci distanční výuky v minulém školním roce (Google formuláře apod.). Žákům mohou být potřebné materiály předávány i v tištěné formě a oni je i v této podobě, po vypracování úloh, mohou zpět předat vyučujícímu.

Distanční výuka není synonymem pro on-line výuku.

4.            Pro využití aplikace Microsoft Teams si ji musí každý žák na svém domácím počítači nainstalovat a zprovoznit. Žáci 1.stupně se však zde bez pomoci rodičů neobejdou. Žáci 2.st. procvičili v rámci výuky ICT. Postup pro instalaci je od 21.9.2020 zveřejněn na webu školy.

5.            Oznámení o zahájení distanční výuky bude sděleno žákům prostřednictvím třídních učitelů a uveřejněno na webových stránkách školy.

6.            Rozvrh hodin distanční výuky bude vycházet z rozvrhu hodin pro prezenční výuku upřednostněním nosného učiva dle doporučení MŠMT. Výuka bude probíhat synchronně pro stěžejní předměty – tj. formou videohodin nebo online chatu v MS Teams a asynchronně pro předměty výchovné – tj. budou zadávány úlohy formou vypracování samostatné práce. Mezi jednotlivými hodinami v rozvrhu se tedy vyskytnou pauzy, žáci je využijí k relaxaci či pro individuální domácí přípravu. Žáci obdrží ve škole upravený rozvrh hodin, kde budou vyznačeny písmenem S hodiny synchronní a písmenem A hodiny asynchronní. V době hodin označených S je žák aktivně přihlášen v MSTeams.

7.            Z důvodu odpočinku žáka nemusí vždy vyučovací hodina trvat 45 min. Členění vyučovací hodiny je plně v kompetenci příslušného vyučujícího a může být rozděleno na on-line část a samostatnou práci nebo procvičování bez nutnosti připojení k internetu.

8.            V průběhu výuky musí mít každý žák při sobě příslušnou učebnici a školní či pracovní sešit, do kterého bude provádět zápis na pokyn vyučujícího. Žáci byli informováni o nutnosti odnést si veškeré učebnice ze školy domů.

9.            V průběhu distanční výuky mohou být žáci kromě jiného hodnocení klasifikováni známkami.

Klasifikace bude možná na základě testování dle zadání jednotlivých vyučujících. Přitom platí, že každý žák bude mít možnost test jednou zopakovat, počítat se mu bude lepší známka.

Slohová práce či jiná tvůrčí práce (referát, výtvarná práce, esej, ústní odpovědi) se nepovažují za test, mohou být klasifikovány přímo.

10.          Případná absence žáka při distanční výuce se zapisuje do standardní elektronické třídní knihy. Vyučující zapíše rovněž absenci, pokud zjistí, že žák vysílání v průběhu vyučovací hodiny bez omluvy opustil nebo přišel pozdě. Absence bude rovněž zapsána, pokud žák neodevzdá v termínu práci zadanou v asynchronně vyučovaných předmětech.

11.          Nemůže-li se žák zúčastnit distančního vzdělávání, je zákonný zástupce povinný jej nejpozději do 3 dnů řádně omluvit.

12.          Každý žák má právo si domluvit, nad rámec běžné výuky, individuální konzultaci s vyučujícím.

13.          Žáci jsou povinni v průběhu on-line výuky dodržovat komunikační kázeň. O slovo se žák hlásí pomocí příslušné ikony.

14.          Pořizování jakýchkoliv záznamů z distanční výuky je možné pouze se souhlasem příslušného vyučujícího.

15.          Pokud se žákovi vyskytne na jeho zařízení závada, která mu neumožní účast na distančním vzdělávání, může požádat o dočasné zapůjčení tabletu z majetku školy. Totéž se týká žáků, kteří nemají možnost pracovat z domova na vlastním digitálním zařízení. Je nutno podotknout, že pro videohodinu v MSTeams žákům skutečně postačí běžný chytrý telefon.

16.          O zapůjčení zařízení musí písemně zažádat zákonný zástupce žáka a uzavřít se školou smlouvu o výpůjčce. Žádosti bude škola vyřizovat individuálně. Na zápůjčku nevzniká automatický nárok.

17.          Pokud je na vyučujícího či třídu na prvním stupni uvalena karanténa, distanční výuka probíhá dle personálních možností školy buď synchronně nebo asynchronně. Opět platí, že distanční výuka není synonymem pro on-line výuku.

V Praze, 9.10.2020

RNDr. Věra Cyprichová

ředitelka školy

 

Žáci, kteří dochází na prezenční výuku, budou chodit na obědy dle běžného rozvrhu.

Žáci, kteří budou na distanční výuce, si budou moci vyzvednout oběd v době 13:30- 14:00 hod.

Obědy budou vydávány bez polévky. Hlavní jídlo strávníci obdrží v uzavřeném jednorázovém obalu. Obědy budou vydávány v prostorách vstupu do školní kuchyně ze školního dvora.

Odhlášení obědů:

V případě, že se strávníci nechtějí v době distanční výuky stravovat v ŠJ, MUSÍ SI OBĚDY INDIVIDUÁLNĚ ODHLÁSIT prostřednictvím web stránek www.strava.cz a hesla, které jim bylo přiděleno vedoucí ŠJ, nebo přes e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. či telefonicky na záznamník +420 286 884 227

Na prvním stupni bude pokračovat prezenční výuka. (vyjma tříd v karanténě)

Na druhém stupni bude zavedena střídavá výuka.

Třídy 2. stupně budou rozděleny na 2 skupiny:

1. skupina: 6. A, 6. B, 6. C, 7. A, 7. B, 7. C

 2. skupina: 8. A, 8. B, 9. A, 9. B, 9. C

V týdnu od 12. 10. 2020:

1. skupina začíná prezenční výuku

2. skupina nastupuje na distanční (domácí) výuku, která je pro všechny žáky povinná

V týdnu od 19. 10. 2020 se skupiny vystřídají (1. skupina – distanční výuka; 2. skupina-prezenční výuka).

Prezenční i distanční výuka bude probíhat podle standardního rozvrhu hodin.

Omlouvání nepřítomnosti:

Při prezenční výuce – omluvenky běžně do žákovských knížek.

 Při distanční výuce – e-mailem třídnímu učiteli z důvodů uzákonění povinné distanční výuky a následné taktéž do ŽK.Při nepřítomnosti v obou formách výuky má žák povinnost si zameškané učivo samostatně doplnit.

 Stravování:

Žáci, kteří dochází na prezenční výuku, budou chodit na obědy dle běžného rozvrhu.

Žáci, kteří budou na distanční výuce, si budou moci vyzvednout oběd v době 13:30- 14:00 hod.

Obědy budou vydávány bez polévky. Hlavní jídlo strávníci obdrží v uzavřeném jednorázovém obalu. Obědy budou vydávány v prostorách vstupu do školní kuchyně ze školního dvora.

Odhlášení obědů:

V případě, že se strávníci nechtějí stravovat v ŠJ, MUSÍ SI OBĚDY INDIVIDUÁLNĚ ODHLÁSIT prostřednictvím web stránek www.strava.cz a hesla, které jim bylo přiděleno vedoucí ŠJ, nebo přes e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. či telefonicky na záznamník +420 286 884 227

Informace pro rodiče

Při hlášení covid pozitivního žáka či zaměstnance vychází škola z metodického pokynu MŠMT „Provoz škol a školských zařízení ve školním roce 2020/2021 vzhledem ke covid - 19“.

Zde se uvádí: „Školu v případě výskytu onemocnění zpravidla kontaktuje příslušná KHS. Ta provádí epidemiologické šetření a sdělí škole další pokyny, popřípadě rozhodne o protiepidemických opatřeních. V případě, že se ředitel školy dozví o výskytu onemocnění covid-19 dříve, kontaktuje zaměstnance protiepidemického odboru nebo odboru hygieny dětí a mladistvých místně příslušné KHS“.

Tento postup škola doposud vždy dodržovala jak u žáků, tak u zaměstnanců školy. V den, kdy škole nahlásil zákonný zástupce žáka, že je jeho dítě covid pozitivní, odeslala škola tuto informaci Hygienické stanici hlavního města Prahy a vyčkala na její zpětnou reakci a pokyn, jak má škola dále postupovat.

 Zpětná reakce hygienické stanice však byla většinou opožděná a v informování rodičů o nákaze ve třídě jejich dítěte se rodiče dozvídali s časovou prodlevou.

 Proto se škola rozhodla, že počínaje dnem 8.10.20 bude rodičům hlásit ihned, jakmile se o něm dozví, výskyt nakaženého žáka v příslušné třídě a po informaci hygieniků, jak dále postupovat, ji následně oznámí rodičům dotčené třídy. Pevně věříme, že tento změněný postup zamezí šíření poplašných zpráv mezi rodiči i žáky.

RNDR. Věra Cyprichová

ředitelka školy

Vážení rodiče,

za stávající epidemické situace a vzhledem k opatřením MZVČR nebudeme otevírat od 1. října žádné nové kroužky.

Peníze za vloni nevyčerpané kroužky paní ekonomka dětem vrátí v průběhu října. Přihlášky dětí kroužků evidujeme a v případě změny vás budeme informovat.

 

RNDr. Věra Cyprichová

ředitelka školy

I přes doporučení MZ ČR proběhne v pátek 25.9. 2020 standardní výuka. Vzhledem k tomu, že aktuálně nemáme ve škole hlášeného žádného covid - 19 pozitivního žáka, nevidíme uzavření školy jako smysluplné.

RNDr. Věra Cyprichová

Postup přihlášení