Čtvrťáci se vydali na dobrodružnou cestu do světa pod hladinou oceánu. V rámci projektového vyučování zkoumali Velký bariérový útes – jeho rozmanitý podmořský život, význam pro naši planetu i hrozby, kterým čelí.

Žáci pracovali ve skupinách, tvořili tematické plakáty, modely korálů, vyhledávali zajímavosti a společně připravili prezentace. Součástí projektu byla také diskuse o ochraně oceánů a o tom, jak může každý z nás přispět k ochraně přírody.

Projekt žáky nejen nadchl, ale pomohl jim také rozvíjet dovednosti spolupráce, kritického myšlení a práce s informacemi. Děkujeme všem za aktivní účast a těšíme se na další společné objevování!

Třídní učitelky čtvrtých tříd

Žáci 3.–9. tříd se během projektových dnů 18. a 19. listopadu věnovali tématu biomy. V rámci skupinové práce si každý tým vybral konkrétní biom, který podrobně zpracoval. Výsledkem byly barevné postery, na nichž děti představily typické rostliny, živočichy i podnebí daného prostředí.

Součástí programu byla také dramatizace – žáci si připravili krátká scénická vystoupení, ve kterých zábavnou formou ukázali život v jednotlivých biomech. Projektové dny přinesly spoustu inspirace, nových zkušeností i radosti ze společné práce.

Dne 13. listopadu se naše třída 5.C vydala na prohlídku zámku v Brandýse nad Labem. Paní průvodkyně nám poutavě vyprávěla o životě Habsburků a jejich zálibách. Největší pozornost dětí vzbudily vystavené zbraně a vojenské uniformy, které si všichni se zájmem prohlíželi.

Zámek na nás udělal velký dojem – líbila se nám nejen jeho historie, ale i samotná atmosféra.

Mgr. M. Radová

Třída 8.C se v listopadu zúčastnila vzdělávacího programu Na stopě v Národní galerii Praha. Žáci měli jedinečnou příležitost proměnit se v badatele a detektivy, kteří zkoumají příběhy skryté v uměleckých dílech. Obraz Jakuba Schikanedera Vražda v domě nám odkryl místo činu. Program začal tvůrčí aktivitou, při níž žáci pracovali ve skupinách s dobovými fotografiemi, předměty a úryvky textů. Úkolem bylo propojit stopy a společně odhalit, jaké osudy mohou být ukryty za obrazy či historickými materiály. V druhé části programu poté žáci ve skupinkách provedli rekontrukci dění na místě činu. 

Bc. Pavel Ryšlavý

Hravou formou se děti s odlišným mateřským jazykem seznamovaly s názvy ovoce a zeleniny. Obrázky ovoce z barevných víček se dětem velmi povedly.

Mgr. A. Vymětalíková 

Ve čtvrtek 6.11. se družina zahalila do temnoty a začalo hemžení pavouků, netopýrů, upírů, duchů i mrtvých princezen.
Na začátek jsme si vysvětlili význam svátků českých Dušiček a Halloweenu.
Každý z nás krátce v tichosti a pokoře zavzpomínal na svojí " dušičku" , na někoho blízkého, kdo už není mezi živými.
A pak to začalo.... děti musely prolézt strašidelným tunelem, soutěžily, vyráběly i luštily, smály se a strašily jak mohly 👻Společnou prací všech dětí se nám podařilo sestavit dýni z barevných čtverečků a pomoct pavoučkům najít cestu zpět na jejich pavučinu.
Tak za rok zase ahoj!
Za tým "strašidel" v družině
Veronika Pertlová

Poslední říjnový den ve škole se nesl ve znamení Halloweenu – i ve třídách 5.A a 5.B panovala strašidelně veselá atmosféra. Už ráno přišli žáci v kostýmech, které vytvořily tu pravou halloweenskou náladu.

Společně jsme si užili halloweenský den, během kterého nechyběly zajímavé aktivity z českého jazyka a matematiky – samozřejmě s tematickým nádechem Halloweenu.

V průběhu dne jsme si také vytvořili lapbook na téma Halloween a Dušičky, kde jsme si připomněli rozdíly mezi těmito dvěma svátky a dozvěděli se spoustu nových zajímavostí.

Na závěr jsme si v kostýmech zahráli vybíjenou. Atmosféra byla skvělá, smíchu a zábavy bylo plno a den jsme si všichni moc užili.

N. Doležalová a T. Ištoková

Navzdory předpovědi počasí, která slibovala déšť a sychravo, se na nás usmálo štěstí! Do pražské ZOO jsme 3. listopadu vstoupili jako jedni z prvních návštěvníků a přivítal nás nádherný, sluncem zalitý podzimní den.

Do ZOO jsme vyrazili s jasným cílem: komentovaná prohlídka s lektorem, na kterou jsme se těšili. Přijeli jsme dříve, abychom stihli projít spodní část areálu, ale hlavní bod programu se nesl v duchu létajících opeřenců.

Téma prohlídky bylo Ptáci, což skvěle navázalo na to, co děti probíraly ve škole. Děti pracovaly ve skupinkách a doplňovaly si informace do zalaminovaných pracovních listů, čímž si zábavnou formou zopakovaly probrané učivo.

Přednášku jsme zakončili u tučňáků, kteří nám připravili malou show! Nebyli sice zprvu nadšení z úklidu venkovního výběhu, ale po chvíli to nevydrželi a skákali a plavali ve svém vnitřním výběhu.

Kromě tučňáků nás náramně pobavili i lachtani a majestátní lední medvědi. Právě u nich nastal rozchod, během kterého si děti ve skupinkách prohlédly svá nejoblíbenější zvířata a nasbíraly spoustu zážitků.

V ZOO Praha se dá strávit celý den, ale my jsme se bohužel museli po půl dni rozloučit. Když jsme opouštěli brány, napočítali jsme, že do té chvíle prošlo do ZOO přes 540 dalších návštěvníků!

Byla to skvělá akce plná slunce, nových vědomostí a zvířecích dobrodružství.

za 7.C Mgr. H.Štěpánková