Ve čtvrtek a pátek (24. a 25. 4.) se třída 9.B vydala na dobrodružný výlet do Outdoor Resortu Březová na Vysočině. I přes nepříznivé počasí jsme si oba dny naplno užili a vyzkoušeli spoustu adrenalinových aktivit. Někteří žáci překonali sami sebe na horolezecké stěně nebo v lanovém centru, jiní si vyzkoušeli paintball, probojovali se laserovým bludištěm nebo zažili volný pád na atrakci Free Fall. Večer si pro nás instruktoři připravili překvapení v podobě úžasné ohnivé show, která zpestřila večerní program. Výlet byl plný zážitků, vzájemné podpory a zábavy.
Mgr. Ivana Kohoutová
V hodinách prvouky se rádi učíme o přírodě - rostlinách a živočiších. Tentokrát jsme měli možnost pozorovat vývoj motýla od larvy, přes kuklu až k vylíhnutí motýlů. Paní učitelka nám nejprve přinesla motýlí zahrádku, poté v malé krabičce nepatrné larvičky. Ty se za pár dní vykrmily v pořádné housenky. Vzrostlé housenky se v teplé třídě rychle zakuklily.
Po velikonočních prázdninách na nás čekaly v naší zahrádce krásné babočky osikové. Počkali jsme na slunečné počasí a dnes jsme je vypustili do volné přírody. Zamávali jsme jim a popřáli jim hodně štěstí.
žáci 3.A
Kolem nás je spousta informací, některé jsou pravdivé, jiné zas ne. V hodinách informatiky si žáci 7.ročníku zkusili vytvořit zábavné falešné zprávy neboli fake news.
V aplikaci Canva jsme si pomocí umělé inteligence vygenerovali obrázek, který jsme vložili do aplikace Classtools, a v ní dotvořili zábavnou falešnou zprávu. Děti tato činnost moc bavila, ale zároveň si uvědomovaly, jak jednoduché je zneužít informace. Je potřeba si informace prověřovat z několika zdrojů.
H.Štěpánková, uč. informatiky
Vybraní žáci 2.až 5. tříd se zúčastnili soutěže ve smíšených štafetách 8x100m a 8x200m.
Naše škola se umístila na krásném 3.mistě. Děti byly moc šikovné a vzorně reprezentovaly školu.
Děkujeme!
Žáci 6.A se jako první ze šestého ročníku vydali na exkurzi do Toulcova dvora. Vžili se do role vědců a vyzkoušeli si bádání v oblasti mokřadu, kde žáky nejvíce zaujalo lovení bezobratlých živočichů pomocí planktonek a jejich bližší pozorování v kelímkových lupách. Návštěva mokřadu byla zpestřena i "povídáním" skokanů skřehotavých
Celá exkurze byla zakončena shrnutím funkcí podobných biomů a jejich důležitosti jak pro rostliny, živočichy tak i pro samotného člověka.
Bc. Kateřina Berková
V úterý 22. 4. třídy 3. B a 3. C navázaly na velikonoční svátky návštěvou Národního zemědělského muzea. Program „ Lesy pro budoucnost“ děti velmi zaujal. V průběhu celého povídání se děti dozvěděly informace o historii lesů, o pěstování lesa, o využití dřeva, o práci lesníka, o sběru semen, o lesních škůdcích aj. Paní lektorka zábavnou formou dětem vše vysvětlila a ukázala. Věříme, že děti pochopily důležitost tohoto bohatství a potřebu chránit životní prostředí.
tř. učitelky 3. B a 3. C
Díky hezkému počasí trénují žáci 4. tříd pravidla silničního provozu a své dovednosti na dopravním hřišti.
V rámci projektových dnů jsme se vydali po stopách naší historie. Vybrali jsme si část historické trasy Královské cesty, která začínala u Prašné brány. Dál jsme pokračovali Celetnou ulicí na Staroměstské náměstí, Karlovou ulicí na Karlův most, kde jsme sešli na Kampu. Zastavili jsme se na místech, která psala důležité okamžiky středověkých dějin. Počasí nám přálo a byla to škola hrou.
Mgr. Mojmíra Radová