Již druhým rokem v naší škole probíhá výuka Jazykové přípravy (JP) pro žáky-cizince. Děti z různých ročníků se účastní této výuky českého jazyka 4x týdně. Přinášíme Vám náhled do naší výuky prostřednictvím fotografií, na kterých vidíte práci s interaktivní tabulí, samostatné online procvičování i skupinovou práci s obrázky. Děti udělaly za sedm měsíců školy velký pokrok. Rodiče žáků cizinců si mohou další fotky prohlédnout v MSTeams našeho předmětu.

Mgr. Alena Stoupová

Již po druhé se  8.C zapojila do projektu Srdce s láskou darované. V letošním jsme vybrali spolek Sanitka přání Česká republika. Posláním spolku Sanitka přání je poskytnout imobilnímu pacientovi v terminálním stádiu nemoci možnost rozloučit se s lidmi nebo místem, které se pro něho stalo díky nemoci nedostupné. Každému člověku splní jedno přání zdarma.

Do projektu Srdce pro Sanitku přání se opět zapojila celá třída. A i když nemáme ve škole dílny, zvládli jsme to při hodině výtvarky v kmenové učebně. Srdce jsme vyřezávali z překližky, detaily jsme na něj vypalovali. Společná práce nám přinesla radost i stmelení kolektivu.

Naše srdce jsme přihlásili do projektu Srdce s láskou darované pod názvem Sanitka přání. Pokud se vám náš projekt líbí, prosíme o Váš hlas: https://srdce.age-management.cz/soutezni-prace-2022/detail/117 . V odkazu najdete i video a fotografie, jak naše srdce vzniklo.

Mgr. Hana Štěpánková, třídní učitelka 8.C

Kdo neměl doma doposud žádného mazlíčka, na kroužku Šikovných ručiček si jednoho vyrobil. Děti si své želvičky i pojmenovaly a rodiče jistě ocení, že takovýto papírový mazlíček je bez starostí a péče. 

Bc. Veronika Pertlová

Ve škole máme mnoho šikovných žáků a tak můžeme vymýšlet různé smysluplné projekty.

Do jednoho z nich se zapojili žáci 9. ročníku R. Fiala a D. Trunec v rámci fyziky. V tomto projektu se pokoušíme proniknout do tajů fotogrammetrie, tedy metody pomocí níž na základě snímků můžeme získat 3D model školy.

Snímkování budovy jsme prováděli pomocí malého dronu a nyní budeme snímky vyhodnocovat a zpracovávat.

Jak to probíhalo a co jsme museli udělat?

  • Před samotným dronováním jsme se seznámili s pravidly a obstarali si potřebná povolení (tj. schválení majitele pozemku).
  • Ověřili jsme si a nastudovali vzletové možnosti konkrétního modelu dronu v daném místě, pracovali jsme s mapou určenou pro předletovou přípravu  https://dronview.rlp.cz/">https://dronview.rlp.cz/
  • Domluvili jsme si termín setkání na víkend, abychom neohrozili žádnou z osob na školní zahradě a nefotili nikoho bez jeho souhlasu.
  • Sledovali jsme předpověď počasí, aby pro dron byly optimální letové podmínky.
  • Bylo potřeba zajistit dostatečnou kapacitu baterie pro daný dron.
  • Množství snímků jsme si vzájemně nasdíleli včetně fotodokumentace projektu, na které společně pracujeme.

Mgr. Michaela Králíková

Masopustní veselí nás letos neminulo, oslavili jsme ho všichni v družině, jak se patří. Dne 23.2.2023 to v odpoledních hodinách u nás vypuklo ve velkém stylu. Konala se dětská diskotéka, soutěže a v neposlední řadě karnevalový rej v maskách. Děti tancovaly, co jim síly stačily a do soutěží vkládaly všechny své síly. Masky měly opravdu krásné a nápadité, sešlo se nám tam mnoho superhrdinů a princezen, ale i méně typické převleky jako třeba Rubikova kostka nebo plechovka. Všichni jsme si akci užili a už netrpělivě vyhlížíme události, které nás do konce roku čekají - jarní jarmark, Čarodějnice a další.

 

Mgr. Michaela Danielová

V rámci výuky polytechnické výchovy a ve spolupráci se SOŠ Jarov se naši žáci sedmých tříd seznamují s vybranými řemeslnými obory pod vedením zdejších vyučujících přímo v dílnách.

Zde si mají možnost vyzkoušet svou manuální zručnost a nahlédnout do různých řemeslných oborů (obor truhlář, zámečník, malíř, lakýrník, zedník, klempíř, zahradník a florista pro interiér a exteriér).

Mgr. E. Švancarová

V naší škole probíhá již 2. školní rok v rámci odpoledního programu v družině kanisterapie - hrátky s pejsky s lektorkou Terezou Dědkovou, pod záštitou MČ Praha 9 - projekt MAP. Děti se hravou formou seznamují s chováním psa v běžné situaci a jak se k pejskovi v různých situacích mají chovat a co dělat nemají. Na závěr se všechny děti mohou s vycvičeným terapeutickým pejskem pomazlit. Všechny děti kanisterapie vždy velmi baví, dozví se spoustu nových informací, a pravděpodobně pak odpoledne doma rodiče přemlouvají, že by také chtěly terapeutického pejska :-).

Eva Pflegerová

Také 8.A zdraví z trezoru České národní banky!