Ve středu 18.12.  jsme jeli na výlet do Takonína, kde jsme zhlédli program zaměřený na Karla IV. a Vánoce ve středověku. Děti se dověděly spoustu zajímavých informací o tomto panovníkovi. V rámci exkurze také proběhla názorná ukázka toho, jak se  rytíři oblékali a jak jezdili na koních.  

Viděly také, jak se ve středověku jedlo o Vánocích a seznámili se s různými postavami, které byly spjaté s těmito svátky.

 

V adventním čase jsme pozvali rodiče, prarodiče, sourozence a kamarády na vánoční besídku. Společně jsme si zazpívali koledy a dozvěděli se něco vánočních tradicích. Nakonec jsme díky písničce od Zdeňka Svěráka "Světové Vánoce" oslavili vánoční svátky na všech kontinentech. 

Mgr.Kateřina Lucáková

Před vánočními prázdninami připravila plavecká škola v Letňanech pro žáky třetích tříd vánoční plavání. Hodina byla plná her a soutěží. Děti si ji skvěle užily ve vánočně vyzdobeném bazénu.

Mgr.Kateřina Lucáková

Minulý týden děti ze 4.B poprosily paní kuchařky o nabízené přebytky jablek ze školní jídelny. Žáci je využili v hodině pracovních činností k přípravě vánočního dezertu. Děti jablka oloupaly, posypaly skořicí a navrch přidaly kousek másla. Jak to třídou zavonělo!

Dětem pečená jablíčka moc chutnala, proto si celou akci zopakovaly i tento týden. A víte, jak jim chutnalo? Moc!

 Mgr. Aneta Löscherová

 

V hodině čtení jsme se seznámili s knížkou Petra Nikla "Jinotaje opic". Zaujaly nás krásné obrázky různých druhů opic, vtipné básničky a především "opičí abeceda". Tu jsme si rozstříhali a zkoušeli jsme sestavovat nejen jednotlivá slova, ale i krátké věty. Hravé učení nás baví.

Mgr.Kateřina Lucáková

V pátek 20. 12. bude z provozních důvodů ukončen provoz ŠD DOMEČEK (0. a 1. ročníky) v 15 hodin. Po této hodině bude možno děti vyzvedávat na hlavní budově v běžném režimu. K vyzvednutí, prosím, použijte čip.

Provoz na hlavní budově (2., 3. a 4. ročníky) je bez omezení.

R. Hánová - vedoucí ŠD

Minulý týden se žáci 6. třídy ocitli před ojedinělou výzvou v hodině fyziky. Jejich úkolem bylo změřit různé délky, ale s omezeným množstvím pomůcek a hlavně s ne zcela vhodným měřidlem. K dispozici měli jen skleničku, míček, provázek, dvě učebnice a nehodící se pravítko, kterým měli měřit např. obvod nebo výšku skleničky, průměr míčku, tloušťku papíru, či průměr samotného provázku.

Cílem bylo nejenom získat co nejpřesnější hodnoty, ale také detailně popsat použité metody měření.

Každá skupina žáků si mohla vybrat třeba jen některý z nabízených úkolů, ti zdatnější se pustili do více zadání. Hledali různá řešení a následně se je snažili co nejlépe formulovat. Ukázalo se, že největší výzvou nebylo samotné měření, ale napsání jasných a srozumitelných postupů. Tento úkol přinutil žáky zamyslet se nad každým krokem, a sdělit ho tak, aby ho pochopil každý spolužák. Své nápady pak sdíleli a učili se vzájemně.

Tato hodina fyziky dala prostor žákům pro jejich kreativitu a důvtip, žáci se učili nejenom si poradit a vhodně změřit délku i s nepřesným měřidlem, ale také zpřesnit se ve svých formulacích, což považujeme za velmi cenné.

Mgr. Michaela Králíková