Druhý den našeho projektového vyučování jsme si hráli, kreslili, stříhali, lepili, otiskovali, zkoumali, četli, poslouchali ... vše o stromech.

Nakonec jsme vytvořili čtyři skupiny a vyrobili čtyři postery na téma Listnaté, ovocné, jehličnaté a exotické stromy.

Dozvěděli jsme se hodně nových informací a také zopakovali ty, které již dobře známe. Na závěr nechyběl ani poznávací kvíz.

Učení nás bavilo, protože jsme ani netušili, že se učíme. Vždyť to bylo skvělé dopoledne.

Mgr.Kateřina Lucáková

Ve třetím ročníku se stromy staly tématem říjnových projektů. Děti pracovaly ve skupinkách, ve kterých se snažily zpracovat všechno, co si o svém stromu mohly zjistit. Některé úkoly byly i praktické a žáci je plnili na školní zahradě např. měřili obvod svého stromu, vytvářeli jeho portrét a dělali frotáže kůry i listů. Všechny lapbooky, které děti vytvořily ve 3. B a 3. C jsou velmi povedené..

třídní učitelky

V rámci projektových dnů jsme se vydali prozkoumat Vyšehrad. Hlavním cílem bylo pozorovat stromy. Dozvěděli jsme se, že jich je na Vyšehradě přes jeden tisíc. Ale dříve zde být nesměly, protože by vojáci neměli dobrý přehled při obraně města.

Největším zážitkem však byla prohlídka zdejších kasemat. Rázem jsme se ocitli 10 metrů pod zemí za velmi silnou zdí. Obrana Vyšehradu byla opravdu dokonalá. Vycházka se nám všem moc líbila.

Mgr.Kateřina Lucáková

Dne 21. 10. se byli žáci 8. C podívat, jak probíhá výstavba metra D. Po krátkém zaškolení a převzetí ochranných pomůcek jsme sfárali výtahem do stavební jámy, zhruba 40 m po povrch Země. Dole jsme viděli, jak probíhají různé práce při hloubení metra. Zástupci stavební firmy nám ukázali, jak složitě se dopravuje materiál shora pod povrch a zase naopak. Viděli jsme vyrubané tunely v různých fázích výstavby - od základního zpevnění, přes hydroizolaci, přípravu na betonování i definitivní podobu tunelu připraveného pro zavedení sítí. Pohybovali jsme zhruba v místech stanice Pankrác až budoucí stanice Olbrachtova. Největším zážitkem byla asi jízda samotným výtahem. 

Ing. J. Zelenka

Třeťáci už chodí skoro celý rok na plavání. Každý týden se moc těší, protože je vždy čeká plno legrace, her a plaveckých dovedností, které se jim budou jistě v životě hodit. Ale tentokrát je v bazénu navíc čekalo překvapení. Bazén byl vyzdobený do hallowenského "kabátu" a nechyběla i fotografie s čarodějnickými klobouky. 

Mgr.Kateřina Lucáková

To, že jsou vyjmenovaná slova postrachem třeťáků, a možná nejen jich, je známá věc. Ale když si s nimi zahrajeme domino, pexeso a naučíme se písničku, tak je nám hned veseleji a do hlaviček se nám to lépe ukládá. Učení nás víc baví a dokonce se někteří i na vyjmenovaná slova těší.

Mgr.Kateřina Lucáková

Venku se už ochlazuje a tak jsme oblékli kočičky do vlněných svetříků. Barevné listí nás zase inspirovalo k tvorbě podzimních stromů. Děti moc bavilo listy drtit a lepit.

Šárka Letochová

Žáci 4.B se dnes zúčastnili výtvarně zaměřeného  edukačního programu s názvem Grafické experimenty – linoryt, který se uskutečnil v Pragovka Gallery ve Vysočanech. Děti si vyzkoušely, jak vypadá jejich práce, když vymění tužky za rydla. Kouzlo tisku navíc objevovaly v inspirativním prostředí mezi díly současných umělců. Vlastnoručně vyrobené linoryty a jejich první otisky si děti odnášely domů.

Mgr. Aneta Löscherová