Vyjadřování zvukem? To není nic překvapivého, ale zkusit slyšet elektromagnetické vlny, které nás obklopují a které nevnímáme, je už o něco zajímavější. Žáci a žákyně ze 6.B si dnes vyzkoušeli slyšet elektřinu, její různé podoby a intenzitu, zjistili, že slyšet různé frekvence se s věkem mění a že moderní umění propojuje znalosti i z vědních oblastí, které bychom nečekali. Nakonec sami tvořili zvukový obsah pomocí nejrůznějších předmětů a materiálů. Jaký je za nimi příběh? To už umělec ponechává posluchačově fantazii.

H. Paskudová

Dne 24. 3. se vypravily třídy 3. B a 3. C na Karlův most a Kampu, kde pod vedením  pana Nebeského děti plnily mnoho zajímavých úkolů. Lektor měl velmi dobře připravený celý program. Třídy byly rozděleny do čtyř týmů děvčat a chlapců a za hodinu a půl se dozvěděly spoustu nového z historie, sbíraly mince za správné odpovědi, hledaly nápisy, sochy aj.  Moc děkujeme za parádní dopoledne.

tř. učitelky

V uplynulých dnech se pět dětí z naší školy zúčastnilo obvodního kola recitační soutěže Pražské poetické setkání 2025, které se konalo v obřadní síni radnice Městské části Prahy 9. Po přivítání proběhla krátká hlasová rozcvička, na níž navázala samotná recitace. Ve svátečních prostorech obřadní síně se nesly verše i próza, děti se snažily, bojovaly i s trochou trémy...a bojovaly tak statečně, že dvě žákyně z naší školy (3. A a 5. A)  postoupily do krajského kola! Všem dětem děkujeme za uměleckou reprezentaci školy a oběma postupujícím dívkám držíme pěsti.

Ivana Hlubocká

Třída 3.A měla jedinečnou příležitost zapojit se do interaktivního workshopu na téma záchrana lidského života a poskytnutí první pomoci. Tento program byl navržen tak, aby děti nejen získaly teoretické znalosti, ale především si osvojily praktické dovednosti, které mohou být v krizových situacích klíčové.

Během workshopu se žáci dozvěděli, jak správně reagovat v případě nehody, volat záchrannou službu, poskytovat základní resuscitaci či ošetřovat drobná zranění. Praktická část byla zaměřena na procvičení těchto dovedností, například nácvik masáže srdce na figurínách nebo použití obvazového materiálu.

Děti byly nadšené interaktivní formou programu a s velkým nasazením plnily jednotlivé úkoly. Workshop nejen rozšířil jejich znalosti, ale také posílil jejich sebedůvěru a připravenost čelit nečekaným situacím.

Díky této aktivitě si žáci uvědomili, jak důležité je pomáhat druhým, a získali dovednosti, které mohou zachraňovat životy. Třídě 3.A patří velká pochvala za jejich aktivní zapojení a snahu! 🚑💙

Dne 21. března se nejen vítá jaro, ale připomíná se i Světový den Downova syndromu – den oslavující lidskou jedinečnost. Tento syndrom se vyznačuje přítomností jednoho extra 21. chromozomu, což se symbolicky dá představit spojením ponožek patami k sobě ve tvaru chromozomu X.

Naše třída 6.C se rozhodla podpořit tento významný den tím, že přišla ve veselých barevných ponožkách. Naše iniciativa byla nejen připomínkou, ale také oslavou rozmanitosti a individuality.

Součástí programu byla i aktivita, během níž se děti dozvěděly více o Downově syndromu. Někteří žáci sdíleli své vlastní zkušenosti s lidmi s tímto postižením, což obohatilo jejich znalosti i empatii.

Naše třída je pyšná, že mohla být součástí této akce a podpořit myšlenku, že každý z nás je jedinečný. 💙

Mgr. Hana Štěpánková, tř. uč. 

 

V úterý 11. března se konala projektová výuka polytechniky ve spolupráci se SOŠ Jarov. Jak se nám na praxi dařilo vidíte v galerii.

Tým pedagogů polytechnické výchovy


V úterý 11.3. jsme navštívili toto oblíbené muzeum. Děti si prohlédly jednotlivé expozice a také jsme vystoupali na střechu, odkud byl krásný výhled na Prahu. Měli jsme také objednaný program Pole pod lupou.Děti se seznámily s obilninami a mohly také pracovat s mikroskopem. Exkurze se dětem líbila. Měly možnost odnést si spoustu poznatků.

Mgr. Mojmíra Radová

Žáci 8.A měli příležitost navštívit Poslaneckou sněmovnu Parlamentu České republiky. Hned po příchodu je přivítala průvodkyně, která jim, po zhlédnutí krátkého dokumentu, poutavě přiblížila historii budovy i fungování zákonodárného sboru. Žáci si mohli prohlédnout hlavní jednací sál, kde probíhají důležitá hlasování. Zajímavé bylo také nahlédnutí do některých historických prostor Poslanecké sněmovny. Žáci se také dozvěděli, jak probíhá tvorba nových zákonů. Všichni ocenili přátelskou atmosféru a možnost dozvědět se více o politickém systému naší země. Návštěva byla nejen poučná, ale i velmi inspirativní.

Mgr. Eva Veličková, Mgr. Renáta Kasáková