Ve středu třídy 0.A a 2.A spojily síly a společně se s kocourem Mikešem ponořili do tajů matematiky. Ve vánočním duchu nás kocour Mikeš učil počítat, porovnávat čísla, a dokonce tvořit slovní úlohy. Popovídali jsme si i o adventním čase a o tom, jak můžeme pomáhat rodičům nejen v době adventu. Když se kocourek unavil hraním, přenesli jsme se do říše snů a v malých skupinkách jsme pomohli kocourkovi, aby se mu zdálo něco krásného prostřednictvím našich výtvarných prací. Na závěr jsme kocourka Mikeše probudili „Kočičí písničkou“, rozloučili jsme se a už teď doufáme, že se zanedlouho zase sejdeme.
Druháci velmi trpělivě a laskavě pomáhali mladším žákům a „nulťáčci“ se nezalekli ani těžších úkolů a velmi statečně se zapojovali. Ve třídě vládla velmi přátelská a uvolněná atmosféra a snad vznikla i nová přátelství.
J. Panská, DiS.
27.11. v neděli se sešli žáci 0.-4. ročníku, jejich rodiče a učitelé naší školy ke společné vycházce se světýlky.
Žáci 8.C vymysleli trasu proseckými skalami, kde na osmi stanovištích děti mohly vidět pohádkové postavičky. Pohádkové postavy dětem i zazpívaly či předvedly malé scénky.
V pět hodin průvod vyrazil a celých dvacet minut trvalo, než se do něj zařadili všichni přítomní, účast nás moc potěšila! Stejně tak nám udělala radost řada nápaditých elektrických lampionů a světýlek. V cíli dostaly děti, které si zapamatovaly některé z pohádkových postav, malou odměnu. Navzdory blátu a chladnému počasí se nám průvod vydařil.
Velké poděkování:
Žákům 8.C
Báře. S. a Soffi G., Jendovi K. a Matyášovi H., Štěpánovi V. a Rudovi S., Bertovi F. a Martinovi M., Lucce B. a Marušce K., Mikuláši K. a Samovi B., Sofii R. a Niki T., Aničce Č. a Viki R., Tobiášovi Š.
Rodičům
paní Vokurkové, paní Jircové, paní Kalčevové a paní Houbové
Učitelům
p. uč. Štěpánkové, p. uč. Vymětalíkové, p. uč. Šnajdrové, p. uč. Plegerové, p. uč. Kytkové, p. uč. Honzové, p. uč. Ryšlavému, p. zást. Zettlové.
Mgr. Naďa Koháková
ředitelka školy
foto: Mgr. H. Štěpánková
Po úspěšných předešlých družinových akcích: Návštěva kouzelníka a Dušičky, proběhlo v družině v listopadu i vystoupení papoušků. Ve školní jídelně se sešlo přes 10 papoušků z různých kontinentů světa: malí, velcí, barevní, jednobarevní i ti upovídaní.
Od pana chovatele jsme slyšeli plno zajímavostí a osobních příběhů ze života s papoušky. Děti se mohly s jedním z nich vyfotit a někteří žáci zkusili na pódium okřídlené kamarády nakrmit nebo na ně zavolali povel. Je jisté, že po tomto úžasném zážitku chce mít každé dítě alespoň jednoho malého papouška doma.
Markéta Vařečková
Digitální kompetence žáků můžeme rozvíjet různými způsoby. Často stačí dát dětem pouze příležitost, tak jako například ve výuce fyziky v 6. ročníku.
Tou příležitostí bylo vyrobit váhy v rámci dobrovolného domácího úkolu z fyziky. Sešlo se mnoho krásných výrobků, ze kterých vznikla inspirativní virtuální nástěnka.
Mezi nimi byly i digitální váhy, které vidíte na snímku. Chcete-li se dozvědět více, podívejte se na videoukázku přímo z vyučovací hodiny. Tak co říkáte, nemáme my šikovné žáky?
A jak jsme digitální kompetence rozvíjeli?
Většina dětí hledá inspiraci na internetu, dále ukázky svých prací fotí a sdílí na společnou online nástěnku. Úroveň zapojení digitálních dovedností může být mnohem vyšší, jako například v uvedené ukázce digitálních vah.
Žák sestavil program pro ovládání vyrobené digitální váhy, pracoval v programovacím jazyku Python, inspiroval se v prostředí služby GitHub, odkud byl schopen použít část kódu pro ovládání tenzometrické digitální váhy, který si následně upravil podle svých potřeb. Program pro své spolužáky přeložil do češtiny, přičemž využíval Google překladač.
Digitální kompetence rozvíjíme také tím, že prostřednictvím sdílení zkušeností tohoto žáka a praktickou ukázkou ověření funkčnosti vyrobených digitálních vah rozvíjíme i u ostatních žáků povědomí o tom, jak digitální věci kolem nás fungují.
Mgr. Michaela Králíková
Ve středu 16.11. měla 5.A projektové práce na téma Planety Sluneční soustavy. Všechny děti se ve skupinách doma důkladně připravily a poctivě na projektu pracovaly. Některé měly i prezentace v Power pointu. Na závěr všechny skupiny své práce zdařile prezentovaly.
Mgr. Lia Ruthová
Zapojili jsme se do projektu Průša pro školy, který umožňuje školám získat 3D tiskárnu. V něm jsme si dali za cíl navrhnout, vyrobit a otestovat klip pro externí čočku z obyčejného laserového ukazovátka, který by nám umožnil vlastní mobilní telefon využít jako mikroskop.
Podívejte se do přiložené fotodokumentace, jaká byla naše cesta a jaké krásné snímky se nám podařilo díky mikroskopu z mobilu vytvořit.
Mikroskop z mobilu - virtuální album
Tiskárnu nyní máme ve škole a těšíme se na další aktivity, které nám pomohou pochopit princip 3D tisku a jeho uplatnění v praktickém životě. Děkujeme všem zúčastněným žákům.
A také paní učitelce Michaele Králíkové, která celý projekt vedla!
Mgr. Naďa Koháková, ŘŠ
V souvislosti s plánovanou deratizací a desinsekcí budovy školy vyhlašuji na pátek 18.11.2022 ředitelské volno.
Mgr. Naďa Koháková
ředitelka školy
Vážení rodiče,
po uzávěrce přihlášek a včerejší domluvě s paní lektorkou se 14.11. otevře pouze pondělní kroužek keramiky. Z důvodu většího množství zájemců (19), než je kapacita (13), proběhlo dnes losování. Losování na naši žádost provedla maminka jednoho z našich žáků za přítomnosti ŘŠ a paní ekonomky.
Žákům, kteří nebyli vylosováni, bude přihláška vrácena a evidujeme je jako náhradníky.
Na úterní keramiku nebylo dost zájemců.
Pokyny k platbě za kroužek obdrží děti v průběhu příštího týdne.
Mgr. M.Zettlová
zástupkyně ředitelky