Ve čtvrtých třídách si v hodinách vlastivědy vypravujeme o pravěku, prvních lidech a jejich životě. Proto jsme v rámci zážitkového vyučování vyrazili všichni společně do Národního muzea na expozici Lidé a jejich předci. Velkým zážitkem byly nálezy kosterních pozůstatků prvních austrolopithéců Lucy a Selam, staré přes 3 miliony let. Takové učení nás baví a těšíme se na další zážitky mimo školní lavice.

V úterý 23. 9. se třídy 5.A a 5.B vydaly na dobrodružství s názvem Praha hravě – Rychlovka na Karlově mostě a bojovka na Kampě. Místo nudného výkladu jsme hned na mostě skočili do soutěžních úkolů: hledali jsme sochy, odpovídali na záludné otázky a zjišťovali, že Karlův most není jen pěkná kulisa pro selfíčka. Na Kampě se pak z nás stali detektivové s mapkami v ruce – bojovka nás rozhýbala, donutila přemýšlet a občas i trochu hádat, kdo má pravdu. Výsledek? Všichni jsme si to užili, dozvěděli se spoustu nového a ještě se pobavili. A když děti na konci říkaly, že by šly hned znovu, bylo jasné, že tahle „hra“ měla úspěch.

N. Doležalová, T. Ištoková

Během slunečných dní v září jsme se všechny třetí třídy vypravily do Ekocentra Prales ve Kbelích v Praze 9 na ekovýchovný program o včelách v rámci výuky prvouky. Děti, které chtěly, si oblékly oblečení pro včelaře a podívaly se hodně zblízka na včely ve včelím úlu. Všechny děti se dozvěděly spoustu informací o včelách, jak moc jsou pro nás včely užitečné a jak se ke včelám v blízkosti chovat, že včely jsou jen zvědavé, když okolo nás létají. Z 80 malých včelařů jen jedna malá statečná včelařka si odnesla jedno žihadlo, všechny děti úplně v klidu včelky pozorovaly a nechaly je létat okolo sebe. Všichni malí včelaři mohli ochutnat místní výborný med. Možná si teď při mlsání medu všichni vzpomeneme, kolik práce včeliček za takovým množstvím medu je a jak jsou med a další včelí produkty pro nás zdravé a prospěšné.

Třídní učitelky 3.ABC

Minulý týden se žáci šestých ročníků spolu se svými třídními učitelkami vydali v rámci adaptačních dnů do lanového centra. Program byl velice nabitý - nejprve hráli různé hry na podporu soustředění, rychlosti, postřehů a spolupráce a poté zkusili překonat nízké překážky bez jištění. Na závěr proběhla instruktáž a vrcholkem dne bylo zdolání těch nejvyšších překážek, které byly zhruba 6 - 8 metrů nad zemí. Někteří i tyto vysoké překážky zvládli skvěle a kdo zrovna nelezl, musel spolužáka jistit. Žáci překonali strach, podpořili důvěru mezi sebou, pomáhali si a my doufáme, že si den užili.

TU Mgr. Žaneta Kytlicová, Bc. Klára Honz Kytková, Bc. Kateřina Berková

5.9. jsme šli na dopravní hřiště. Děti si nejdříve zopakovaly dopravní značky, které jsou rozmístěné na hřišti. Pan správce vydal jízdní kola a koloběžky. Děti jezdily a musely řešit křižovatky.

Slunečné dopoledne proměnilo běžnou výuku v nezapomenutelný zážitek. Žáci 8. A se hned v prvním školním týdnu vydali ven ze školních lavic a spojili přírodní vědy s výtvarnou výchovou přímo na školní zahradě. Místo učebnic je obklopovala zeleň, barevné plody a šumění stromů – ideální prostředí pro objevování přírody v praxi.

Během hodiny výtvarné výchovy rozvíjeli svou kreativitu a jejich úkolem bylo využít přírodniny, které našli – listy, větvičky, kamínky či plody, aby vytvořili originální koláže.

V hodině chemie aktivně hledali v přírodě pojmy z chemie a pracovali s nimi. Pomocí pracovního listu rozdělovali pojmy podle toho, zda je mají doma nebo ne – například cukr, kyslík či parfém zařadili mezi běžné domácí látky, zatímco bláto, benzín nebo kyselinu chlorovodíkovou označili jako látky, které doma obvykle nenajdou. Tímto způsobem si prakticky ověřovali, jak se chemie prolíná s každodenním životem, a zároveň si upevňovali znalosti o různých typech látek.

Mgr. Přemysl Hromádko

Milí rodiče a žáci,

na webu jsme uveřejnili nabídku kroužků pro tento školní rok https://www.zslitvinovska6.cz/rodice-krouzky.