V úterý 13.5. se žáci 7. ročníků zúčastnili poslední výukové lekce polytechnické výchovy. V rámci celého školního roku se seznámili s celkem osmi různými obory, zkusili si různé techniky práce, potrénovali nejen svoji zručnost, ale i cit pro estetiku. Navíc měli možnost zjistit, zda zrovna ten či jiný obor by byl tím jejich vyvoleným.
Za celý doprovodný tým H. Paskudová
Žákyně 7. ročníku z týmu IQ600 (ve složení Kristina K., Amélie K., Alžběta M. a Nikola S.) se zúčastnily prestižní soutěže "Reportéři na startu" pořádané ČT edu. Tato soutěž, zaměřená na rozvoj mediálních dovedností mladých talentů, dává prostor budoucím reportérům ukázat své schopnosti při tvorbě reportáží o zajímavých místech v jejich okolí.
Naše žákyně se tohoto úkolu zhostily s obdivuhodným nadšením a profesionalitou. Pro svou reportáž si vybraly historicky významný kostel svatého Václava na Proseku, čímž prokázaly svůj zájem o kulturní dědictví naší městské části. Vrcholem jejich reportáže byl exkluzivní rozhovor s duchovním správcem farnosti P. ThLic. Petrem Havlíkem, Ph.D., který jim ochotně poskytl fascinující informace nejen o bohaté historii kostela, ale i o plánech na jeho budoucí rozvoj.
I když se dívky neumístily na vítězných pozicích, jejich výkon považujeme za mimořádný úspěch. Právě takový elán, kreativita a profesionální přístup jsou hodnoty, které na naší škole podporujeme a oceňujeme. Za jejich odvahu, vytrvalost a vynikající reprezentaci školy jim patří naše upřímné poděkování.
Těšíme se na jejich účast v příštím ročníku soutěže, kde jistě zúročí cenné zkušenosti, které letos získaly. Věříme, že jejich reportérský talent bude nadále vzkvétat a přinese jim v budoucnu mnoho úspěchů.
Soutěžní video našich mladých reportérek si můžete prohlédnout na webových stránkách České televize: https://edu.ceskatelevize.cz/soutez/reporteri-na-startu.
Mgr. Eva Veličková, Bc. Klára Honz Kytková
Účastníci jazykového pobytu v pořádku dorazili na místo určení a posílají pozdrav!
Co je to mokřad? K čemu mokřad je? Co v něm žije? To vše a ještě něco navíc si dnes odnesli žáci 6.B z badatelské lekce v Toulcově dvoře. Zjistili, že práce vědce se odehrává nejen v terénu, ale i na papíře, že vyžaduje umět se ptát, trpělivost, pozorovací a dedukční schopnosti a také trochu šikovnosti. Prohloubili si své znalosti zoologie i botaniky. A zažili i trochu oddechu v krásné přírodě, kde nám vyhrávaly žáby a ptáci.
H. Paskudová
V hodinách literární výchovy jsme se seznámili s Jaroslavem Foglarem - autorem dobrodružné literatury pro děti. Určitě nás nejvíce zaujaly Rychlé šípy, a proto jsme se společně vydali do divadla Minor na představení Záhada hlavolamu. Děj nás úplně pohltil. Stali jsme se na chvíli součástí party kluků, procházeli jsme uličkami Stínadel, zažívali tajemná dobrodružství a nakonec objevili i ježka v kleci. Vrcholem bylo, když se naše spolužačka měla stát Vůdkyní Vontů. Představení mělo bez mála dvě hodiny, ale všichni jsme si ho skvěle užili.
V rámci hodin tělesné výchovy k nám do školy zavítali trenéři, kteří s námi rozvíjeli naši rychlost, obratnost, postřeh a soutěživost. Nikdo nebyl poslední, všichni se snažili a dávali do cvičení všechno, co mohli. Hodina nám utekla jako nic a moc se těšíme na příště.
Mokřad Toulcova dvora se nachází v Praze a je domovem mnoha rostlin a živočichů. My jsme napočítali asi 15 druhů živočichů. Někteří byli vidět pouhým okem, na některé jsme se dívali skrz pozorovací nádobu s lupou, některé jsme viděli pod mikroskopem. Lektorka Vendy nám uměla pomoci určit druh a stádium vývoje. Radila nám, abychom planktonkou (síťkou na chytání vodního hmyzu) "lovili" živočichy poblíž rostlin. Z bezpečné vzdálenosti nás pozorovaly různé druhy žab, i když jednu se nám podařilo i pohladit, ovšem ruka musela být mokrá. Po prohlédnutí a určení druhu jsme zase všechny živočichy vrátili zpět do mokřadu. Vendy zkontrolovala planktonky a umyvadla, aby tam nějaký živočich nezůstal. V učebně Toulcova dvora si jednotlivé skupinky vzájemně vyměňovaly poznatky bádání. Dopoledne uteklo jako voda a nám se ani nechtělo zpět.
Mgr. Hana Štěpánková