Na konci března se s děti 4. a 5. tříd zúčastnily turnaje v miniflorbale v BB Areně Letňany. Bojovaly statečně a hrdě reprezentovaly naši školu, do každého zápasu vložily naplno své sportovní srdce. Děkujeme všem za férovou hru!!!

 

Ivana Hlubocká

Žáci 6.A a 6.B se v hodinách zeměpisu pustili do zkoumání vrstev atmosféry a vytvořili si vlastní modely, které jim pomohly lépe porozumět tomu, co se odehrává nad našimi hlavami. Každý model znázorňuje jednotlivé vrstvy atmosféry – od troposféry, kde probíhá počasí, až po exosféru, kde se pohybují satelity.

Děti si svou práci zpestřily barevnými ilustracemi a názornými popisky, aby si lépe zapamatovaly, kde létají letadla, kde hoří meteory nebo kam až dosahuje ozonová vrstva. Výsledkem jsou originální výukové pomůcky, na které mohou být autoři hrdí!

Skvělá práce, šesťáci! 🚀🌍

Bc. Kateřina Berková

Přemýšlela jsem, co provedu na APRÍLA své třídě. Něco jsem měla vymyšlené, ale když jsem přišla do třídy, našla jsem tam jen 2 děti. Apríl je u našich žáků oblíbený, rádi nás zkoušejí vyvést ze zažitých kolejí alespoň jeden den v roce :-)  Nejdřív jsem si myslela, že se schovaly do skříněk, ale věci by musely vyndat a 15 dětí by se tam nevešlo. Pak jsem se podívala na dveře a dostala jsem skvělý nápad, který jsem hned realizovala - uzamkla jsem třídu zevnitř. Za chvíli přišly děti a byly překvapené, že se nemohou dostat do třídy. Stály za dveřmi, které jsem po chvíli odemkla. Dvojitý Apríl nás pobavil. Ale to ještě nebylo vše. 

Děti pod stromeček dostaly různé poukazy a na apríla přišel čas na "Hodinu na přání" a "Svačinu od paní učitelky". A protože sliby se mají plnit, obrázky prozradí, jaká byla svačinka a kdo vše byl obehrán v Městečku Palermo.

Mgr. Hana Štěpánková, třídní učitelka

Třída 7.B se nedávno zapojila v hodinách výchovy k občanství do hry Ostrov, která jim měla ukázat význam pravidel a spolupráce při přežití na opuštěném ostrově. Rozděleni do skupin představujících ztroskotané posádky, museli společně zvládnout výzvy, jako je hledání potravy či stavba přístřešku.

Během hry si žáci uvědomili, že bez jasně stanovených pravidel a týmové práce není možné přežít. Ti, kteří odmítali spolupracovat, se ocitli v problémech.

Hra nakonec přinesla nejen vítězství, ale hlavně cenné poznání: pravidla pomáhají lidem fungovat v jakékoli společnosti, a spolupráce je klíčem k úspěchu – i na fiktivním ostrově.

V hodinách Výchovy ke zdraví se žáci 6.B věnovali důležitému tématu – výživě a jejímu vlivu na zdraví. Výuka probíhala aktivní formou, kdy žáci pracovali samostatně s využitím metod RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking). Žáci si vyzkoušeli techniku V-CH-D, díky níž si mohli uspořádat své dosavadní znalosti a nové informace si lépe osvojit. Žáci využili metodu I.N.S.E.R.T., která jim pomohla efektivně pracovat s textem. Závěrečné uspořádání myšlenek si žáci utřídili pomocí křídového mluvení, dokonce nám vyvstalo několik otázek, které žáky o vyvážené stravě zajímají a na které se podíváme v následujících hodinách.

Žáci si nejen rozšířili své znalosti o výživě, ale také si procvičili kritické myšlení a práci s informacemi. Věříme, že získané poznatky využijí i v běžném životě.

Mgr. Ivana Kohoutová

V pátek 28.března se konal 25.ročník mezinárodní akce Noc s Andersenem. Naše páté třídy se zapojily do této akce projektovým dnem.V různých křížovkách rébusech,přesmyčkách a dalších zábavných aktivitách jsme si připomněli život a dílo H.CH.Andersena. Děti pracovaly ve skupinách. Připomněly si nejznámější pohádky tohoto autora a vytvořily k nim ilustrace. Prožili jsme kouzelný den s pohádkami.

třídní učitelky 5.ABC

Celá školní družina už se těší na jaro, a tak jsme si my, oddělení Skřítků, jaro začali přivolávat barvami.

Zvolili jsme techniku anilinových barev a soli. Výsledkem jsou krásné barevné a abstraktní obrázky. Tak jaro, vítej ! 

Veronika Pertlová - Skřítci 

V pátek 28. března se třídy 3.B a 3.C účastnily akce Noc s Andersenem. Zaměřili jsme se  na dětskou poezii významného českého básníka J.V. Sládka. Děti byly rozděleny do skupin, ve kterých měly za úkol poznávat básničky J.V. Sládka. Každá skupina dostala několik básní, které měly přečíst a následně přiřadit k nim správné ilustrace. Tato aktivita nejenže podporovala čtenářskou gramotnost, ale také rozvíjela kreativní myšlení a spolupráci mezi žáky. Děti se také dozvěděly zajímavosti o životě a díle J.V. Sládka, což jim pomohlo lépe pochopit kontext jeho tvorby. Na závěr vytvořily plakátky, nebo lapbooky. Během dopoledne jsme také navštívili dětské oddělení městské knihovny.

Těšíme se na další podobné akce, které podpoří lásku k literatuře u našich žáků.

Třídní učitelky